Aangekomen - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Erwin Drenth

Blijf op de hoogte en volg Erwin

07 December 2010 | Duitsland, Keulen

Na van morgen te hebben uitgeslapen (Leg dit later ff uit). Ben ik om 1300 gaan rijden via Eemshaven en Bierum, om zodoende nog te kunne rapporteren enz.

Uiteindelijk om 1500 uit Appingedam vertrokken, en dus om 1800 aangekomen in Keulen.

Mijn collega's waren er nog niet, dus maar alleen eten in het restaurant. O ja vanmorgen dus uitgeslapen doordat ik 2 nachten heb eenden gevangen. Het dagmenu vandaag..... eendenborst, toch maar genomen, was lekker. Om ca 1930 uitgegeten en even het centrum ingegaan, mijn hotel staat op 10 min. lopen van af het centrum.

Hildo had het bij de vorige reis al aangeraden, want er is Kerstmarkt in Keulen. Wat een prachtig evenement is dat, zo gezellig met wel 100 kraampjes die van alles en nog wat verkopen. Een bune waar de lokale held aan het zingen is. En het leek of een groot deel van Keulen op de been was. Ik heb nog een Glühwein mit Schuss gekocht, waarbij ik de beker mocht houden (waarschijnlijk heb ik hem wel betaald). Echt een aanrader.

Om ca 2100 belde Ron (Mijn collega) dat hij was aangekomen. Ik was net op weg terug naar het Hotel trouwens. Eenmaal terug, zaten ze aan de bar, in het Hotel.

Wat doe ik hier nu hoor ik jullie denken. Wel nu ik ga voor de zoveelste opleiding, nu een opleiding auditor ISCC (wat zoveel inhoud als sustaineble biofuels Auditoren) tja een hele mond vol, ik moet het nog maar halen, maar het is wel droge stof moet ik eerlijkheidshalve zeggen.

Aan de bar nog over koetjes en kalfjes gesproken met Ron en Koen, toen we terug liepen was Frank (ook een collega) net binnen. Nu weer in de kamer, en niet zoals Ravenna, nu wel foto's van Keulen.

Is een mooie stad Bij de weg.

grtz er

• 08 December 2010 - 10:23

Hildo:

Hoi Erwin,
    ja dat de kerstmarkt daar indrukwekkend is dat wist ik al. en ben dan ook blij dat je mijn raad hebt opgevolgd hebt.
    nou maar even goed opletten in de klas want het zal je ene hersencel wel moeite kosten om alle stof op te slaan. hahahahahaha
    tot de volgende

oh ja nog bedankt voor die ene foto.... wink wink

• 08 December 2010 - 20:17

Jan Wilmink:

Zo, reislustige.
    Dus nu maak je Keulen ook al onveilig?
    Wanneer kom je weer? Want de Biovalue-soap draait op volle toeren!

Succes daar en doe Heinrich de groeten!

• 09 December 2010 - 13:34

Sylf:

Mooie foto's! Super leuke tijd om naar Keulen te gaan (afgezien van de temperatuur dan) Je moet nog ff een foto van je kamer plaatsen, net zo luxe als 2 reizen geleden?