Boring day - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Boring day - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Boring day

Door: Erwin Drenth

Blijf op de hoogte en volg Erwin

08 December 2010 | Duitsland, Keulen

Vandaag om 0800 op om te ontbijten, daarna om 0900 inschrijven, om om 1000 deel te nemen aan de training.

In 1 woord boring, zo saai zelfs, dat We met zijn allen melig begonnen te worden. Zodat we eigenlijk er ook wel weer om konden lachen.

Om 1800 was de dag gelukkig voorbij, en zijn we met 2 jongens van ADM Keulen in geweest. Een Gluhwein gedronken, en aansluitend een hapje eten in een Steakhouse. Dit was met mekaar heel gezellig. Aansluitend toen de ADMers weg waren. Nog een biertje gehaald in een gaststatte, maar hier ook weer snel uitgevlucht. Want het leek ons nml veel op een Gaybar hahaha.

Nu weer op de kamer, en snel ff tukkie doen. Mrgen weer training van 0900 tot 1900 pfffffff

grts er

• 09 December 2010 - 10:53

Ikke:

Hey laifke

D'r is dus niks aan. Een saaie cursus, mor dat hest wel voaker had. Mor doar stait tegen over dast weer heerlijk oet eten west bist mit jongens. Kiek, doar haren wie ook wel eten wilt, bie de steakhouse. Haha, jongens ien een gay bar! Ik haar joe wel zain wilt.
    Nou mien saaie bezigheden:
    - Guster bin ik mit Pieter noar de diëtiste west, hoi is 4 kg kwiet worden! Doarnoa noar Annemarie om kippevreten te hoalen.
    - De Spa heb ik eindelijk weer op temperatuur mit veul muite. 3 moal de filter vervongen, nije woater d'r bie en anti alg.
    - Annemarie het d'r nog west om een kerstboom te hoalen, Thijs fluusterde mie ien oor, "Ik wil wel bie joe logeren" (speulen dus) , ik zeg tegen hom, "Zullen wie dat ien kerstvakantie doun?" Thijs fluusterde, "Dat zal ik nait doun, ik wil vandoag logeren". Het is nait deur goan, oons kiender waren d'r allebaide nait".
    - Ook oons kerstboom opzet, mooi worden! Doe zeest, d'r mot een kruus onder van 2 plankjes, dij haren wie nait, dus heb ik de boom mor ien een pot mit potgrond zet, dikke stain d'r op kloar!
    - Guster om 18.30 Kelly en Femke noar iesboan brogt ien Leermens. Joël wol ook, mor d'r was goin ain vriendje dij mit hom mit wol. Dus hebben wie mit oons baide op baank zeten t.v kieken.
    - Vanmorgen was het oarig slecht weer en glad om 6.00. Toun ik Joël raip op 6.15 zee hai, "Goan wie mit auto? " Hai het Rick belt, zien Moeke was aan't waark, Stan zien Moeke was d'r nait zee hai, achternoa bleek dat Elly zaik was. Of ik wel rieden wol, Elly hoalt ze vanmiddag weer op. Dus om 7.00 noar boeten snij van pad oaf hoalen, Bos haar zien pad, Ben & Janny heur pad, en oons weg aal doan. Joël het auto alvast aanzet, kon dij ook wat snij en iesvrij worden. Kelly kon dus nait mit ik haar Tim, Stan, Rick en Joël ien auto, en din waist wel, din zit mien auto stief vol. Wie binnen mit 50 km noar Eemshoavenweg reden, doarnoa viel het wel mit. Tja, Loppersum!!!!!
    - Ik was net optied weer thoes om Kelly oet te zwaaien. Doarnoa de pony's eten en woater te geven, schoapke vloog vot weer oet hok. Din mor ien boeten, ik begun nait weer. Mest kippen nije zoagsel geven, ze kommen aal hoger te zitten ien 't hok. :)
    De legkippen kommen nait ien boeten, ik heb hok open zet mor ze blieven mooi ien hok zitten, ze hollen nait van snij.
    - Toun veur die lopen noar Ben, deur zat op slot. Ik bin deur lopen noar schoul veur een mobielnummer van Baukje, was d'r nait. Toun ik loater Ben thoes weer belde nam Baukje op. Ik hoop dat het lukt is mit Ben en het schip.
    Thoes kommen, containers bie weg zet. En weer snij aan veegt, wie blieven bezig zee ik tegen Bos. Ondertussen nog een kerstboom verkocht. D'r stoan nog 23 bomen, ik denk nait dat wie dat redden tot aan kerst tou, dogst wel?
    Ik haar moezeval zet ien eerste peerdehok, ik haar moezekeuteltjes zain. En joa, de eerste moes het loodje legt. Kelly vond mor zielig, dij klaine pootjes, en klem net over zien neuske. Ik zee, "Dizze het pech, din mot hai mor nait noar dat kees lopen". OP noar de volgende moeske.....
    - Nou dus even pauze, ik goa toavel weer klaor moaken, Kelly komt zo thoes. Vanmiddag van alles ien hoes doun, o.a. ........joa oproemen, oproemen en oproemen.
    - Vanoavond mot ik kerstplanten verkopen veur Dorpbelangen.

Hey laifke ik goa, ik heur die wel weer.
    ikvd,dikke kus.
    Ikke

• 09 December 2010 - 10:59

Nieuws Van Bio Value:

EEMSHAVEN 2 december 2010 - Vakbond FNV Bondgenoten wil nog deze week helderheid over de stand van zaken bij biodieselfabriek BioValue. Als het Zeeuwse moederbedrijf Delta niet snel met de verlangde antwoorden komt, stapt de bond maandag naar de rechter.

De productie ligt sinds de zomer stil. De 25 werknemers krijgen tot nu toe hun loon uitbetaald, maar hun lot is onzeker. Sunoil in Emmen zou geïnteresseerd zijn, maar het is onduidelijk of er een doorstart komt. Bovendien wil FNV Bondgenoten een deugdelijk sociaal plan op papier hebben, mocht het tot een gedeeltelijke doorstart komen.

• 09 December 2010 - 11:13

8 Decmber Bio Value.:

Persbericht
    ericht Plan voor doorstart Biovalue in Eemshaven al maanden gereed. Het bedrijf Waste4Energy vof uit Amsterdam, heeft samen met leveranciers en afnemers een compleet doorstartplan opgesteld voor de doorstart van de Biodieselfabriek Delta Biovalue in de Eemshaven. In dit plan blijft de huidige infrastructuur van Delta Biovalue in gebruik en wordt tevens 8 Miljoen Euro geïnvesteerd in een uitbreiding van de activiteiten met onder meer een raffinaderij voor de koolzaadolie. Sinds half juni 2010 is Waste4Energy bezig geweest met het opstellen van een doorstartplan, waarbij kostenvermindering en efficiencyverhoging de belangrijkste uitgangspunten waren. Opzet van het plan is het in stand houden van de perserij voor koolzaad en zonnebloempitten, het optimaliseren van de perserij, en het verwerken van de koolzaadkoek. Waste4Energy zal en wil zich niet bezig houden met het maken van biodiesel, biodiesel van koolzaad is in Nederland niet winstgevend te produceren. Daarnaast zal een deel van de huidige fabriek- de veresteringlijn – aangepast worden voor een totaal nieuw biobased product, waarmee Waste4Energy als eerste in Europa op de markt komt. Hier over zal in een later stadium bericht worden. De koolzaad en zonnebloemolie worden deels verwerkt voor de foodindustrie, en deels als biobrandstof op de markt verhandeld voor warmtekrachtcentrales. Het restproduct van het koolzaad en zonnebloem – de koek- wordt geleverd aan een paar grote veevoederbedrijven. Bestaande en nieuwe klanten van Biovalue hebben bij Waste4Energy hun afname vastgelegd in intentieverklaringen, waardoor de gehele productie voor 2011 reeds is verkocht bij een doorstart. Na diverse inleidende besprekingen met de directie van Delta Biovalue, en boekenonderzoek in de dataroom van Delta, is door Waste4Energy vof het eerste plan voor een doorstart van Delta Biovalue op 27 juli gepresenteerd aan de directie van Delta Biovalue, aansluitend is op dringend verzoek van de directie van Delta Biovalue een afspraak gemaakt om deze eerste opzet en bieding op 30 juli door te spreken en toe te lichten. Beide partijen hebben hierbij afgesproken dat na de vakantie periode van de directie van Delta biovalue eind augustus verder zou worden gesproken. En toen…………….. werd het doodstil vanwege een zoals Delta dit bij herhaling noemt een partij die een exclusiviteit had afgedwongen, en moest Waste4Energy in de wachtkamer geduld beoefenen. Inmiddels is de maat vol voor zowel Waste4Energy als wel voor de 27 werknemers en FNV Bondgenoten, en zal Waste4Energy vof dit persbericht zenden naar alle aandeelhouders van Energie Maatschappij Delta zodat tijdens de AVA van 13 december a.s. zij hierover vragen kunnen stellen aan het bestuur van Energie Maatschappij Delta. Alle mededelingen van Delta als zouden er geen partijen zijn voor een overname, zitten naast de waarheid. Bij het door Waste4Energy ontwikkelde plan blijft de werkgelegenheid voor alle medewerkers van Delta Biovalue gewaarborgd en zullen na de doorstart in 2011 meer medewerkers moeten worden aangetrokken. Op verzoek van FNV Bondgenoten heeft het Groningse bureau GRIP het doorstartplan van Waste4Energy doorgelicht en beoordeeld, en heeft dit plan als zeer positief voor het behoud van de werkgelegenheid en de toekomst van Delta Biovalue geadviseerd aan Delta te Middelburg, eigenaar van Delta Biovalue. Eigenaar en enig aandeelhouder van Delta Biovalue, weigert echter onder het mom van de vermeende exclusiviteit mee te werken aan een doorstart van Delta Biovalue. Hierdoor worden de 27 werknemers van Delta Biovalue bewust in een wurgende greep van onzekerheid gehouden. De Provincie Zeeland (50%), Provincie Noord Brabant 0,05%, Provincie Zuid Holland 0,05%, en de gemeenten Bergen op Zoom, Borsele, Dirksland, Goederede, Goes, Hulst, Kapelle, Middelburg, Middelharnis, Noord-Beveland, Oostflakkee, Reimerswaal, Schouwen-Duiveland, Sluis, Terneuzen, Tholen, Veere, Vlissingen, en Woensdrecht, zijn de aandeelhouders van Delta op dit moment de laatste hoop voor de 27 werknemers en hun gezinnen ook al liggen Delta en Biovalue ruim 400 km uit elkaar. Wij hopen er dan ook op dat deze aandeelhouders hun verantwoordelijkheid nemen en tijdens de AVA op 13 december Delta zullen aandringen op een doorstart van Biovalue met behoud van werkgelegenheid.

• 09 December 2010 - 13:25

Sylf:

Ben benieuwd of je de cursus vandaag door bent gekomen... maar dat steakhouse end ie Gluhwein maken een hoop goed dacht ik zo! Viel Spass!