Eindelijk de Haven - Reisverslag uit Damietta, Egypte van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Eindelijk de Haven - Reisverslag uit Damietta, Egypte van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Eindelijk de Haven

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Erwin

06 Augustus 2009 | Egypte, Damietta

Nou ja haven. We zijn vanmorgen richting Damietta gereden om, naar het Schip te gaan. Om 7 uur vertrokken en om 11 uur aangekomen. Tja het is een reis. Halverwege nog een mooi gezicht. Want dan rij je langs het Suez kanaal, waarbij het lijkt dat die grote Schepen door de woestijn varen [Miraculeus].

Eenmaal in Damietta een Hotelletje in om uit te rusten zeiden mijn collega's. Maar Drenth gaat liever ff lopen. Dit vinden ze zeer vreemd, want ze gaan liever met de auto oid. Leuke straatjes hier, maar hetis een stuk armer als in Cairo. Nog Egyptisch gegeten, maar dat is zeker geen Appingedam. Het zijn kreeften slakken etc gekookt in een sapje met schaal en al. Maar toch heerlijk. Na hetr eten toch even gelegen want het schip is vertraagd naar 0200 morgenochtend.

Na het slapen weer lopen en dus dit internetcafe gevonden. Ik moet zeggen de koffiew is goed, Turkse koffie en de mensen zijn vriendelijk. Ze klampen je niet zo aan als in Cairo. Nou de groeten drentie gaat zo werken.

Het kan zijn dat ik de komende dagen niet an schrijven, interenet is hier nog niet zo gewoon, laat staan in de Haven zelf. Ik probeer wat ik kan doen.

Erwin

• 07 Augustus 2009 - 07:54

Frieda:

Hey laiverd

Dat was ook toevallig gusteroavond. De hongst op en het was bie mie precies 00.00 uur 7 augustus.Kon Joël en Kelly geliek mama feliciteren. Mien cadeau's haar ik al kregen, Joël kon nait zolaang wachten. Van Joël een horloge kregen, van Kelly 2 gloazen holders veur keerskes. Prachtig ik bin d'r hail wies mit. Vandoag om 8.50 uur wakker belt deur Trijnie. Zai is ook ja 45 joar worden. O,joa mien pries is d'r van RTV Noord: pen, muntje veur boodschappenkaar, 2 zoadelhoesjes, cd's van The Yellowish Summer Evening, en van Alex Vissering, en van Piet van Dijken, Mooi Wark. Een DVD van"The Tudors" en 2 vrijkoarten veur het Slotfeest van Rondje Noord ien Stad.
    Ja, ja, dit is weer het begun van alle riekdom.
    Nou laifke, ik goa nog even kovvie drinken, din goa ik vot.

Dikke kus.
    Dien laifke.