Weer terug in Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Weer terug in Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Weer terug in Cairo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Erwin

15 Augustus 2009 | Egypte, Caïro

Zo gisteren was het schip eindelijk klaar. Na weer een paar uur wachten op een nieuw Visum bij Immigrations, ben ik na eten in Damietta weer teruggereden door onze vaste chauffeur naar Cairo. Terug in Villa Belle Epoque, waar ik ook samen met Derk had geslapen. Nou voor de afgelopen dagen eigenlijk weinig nieuws. Elke dag was eigenlijk hetzelfde, en ik mocht het schip toch niet verlaten. Er moet gezegd worden dat de Griekse kapitein en de Poolse bemanning allemaal erg vriendelijk grappig leuk etc. waren.

1 keer zo gelachen, want als een Egyptenaar Engels probeert te praten, gaat dat niet altijd even goed. Een Handelaartje komt aan boord met beeltjes van Cleopatra ed, en zegd tegen de Kapitein. I´ve got som nice Colopatra´s. De kapitein barst in lachen uit, want Colopatra betekent in het Grieks Kont. Dus ik hem maar uitleggen dat Gronings en Engels ook verwarrend kan zijn als iemand vraagd. How´s your Rate, wat dan zoveel betekent. Hoe is je lossnelheid, maar in Gronings natuurlijk Hoe is je Reet.

Ik ben nu de laptop aan het leeghalen, omdat deze achterblijft in Egypte. En ik ga morgenochtend om 0400 vliegen

De groenten en tot Ziens wellicht

• 16 Augustus 2009 - 08:04

Fried:

Hey laifke

Wie binnen blied dast weer thoes komst! Wie hoalen die wel op. Guster bink noar Pieter west, kiender hebben ien tussen gras maait en Kelly heur koamer op roemt dat was hail neudig. Guster bbq had, het was hail gezellig. Ik zet wel foto's op mien hyves.