Balls - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Balls - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Balls

Door: Erwin Drenth

Blijf op de hoogte en volg Erwin

24 September 2010 | Vietnam, Phú Mỹ

Vanmorgen zoals alle dagen, opstaan enz enz. Daarna natuurlijk weer naar het Schip. Klotenweer om 1000 dus Schip dicht. Om 1400 pas weer droog en weer open, om verder te laden. Na de gebruikelelijke discussies met Terminal Collega's en Schip toch een enerverende dag gehad.

Eenmaal weer terug in het resort, vroeg de chauffeur mij om met de collega's traditioneel Vietnamees te gaan eten. Daar zeg je natuurlijk geen nee tegen. Met z'n zevenen een Restaurantje gepakt op het terras. Alleen zijn de plastic stoeltje en tafel een beetje te klein voor mij. Wat het eten aangaat, het is een beetje Kip a la opa Sietsema. Volledig aan flarden geknipte kip, inclusief botjes door het menu heen. De nek de rug echt alles wordt er zorgvuldig ingeknipt. Phuc schepte wel even voor mij op. Toen ik vroeg wat het was (leek op een halve Krielaardappel). Zij hij Balls, na wat heen en weer gevraag, want ik begreep dat eerst niet. Zei hij Chicken balls of anders gezegd Hane testikels (doormidden wel te verstaan). Eigenlijk smaakten ze niet eens zo slecht. Een het leek op een reepje chocolade, was eigenlijk gewoon kippenbloed. Smaakte ook niet zo slecht, een beetje lever of bloedworst smaak. De rest heb ik maar niet meer gevraagd en lekker opgegeten. Alhoewel het eten hier wel een beetje gênant is, door de botjes en alles was niet te verteren is, gewoon op de grond te spugen. Het geheelweggespoeld met een blik Heineken. En we waren met z'n allen zat voor 504,000 Dong. Wat zoveel betekent als 20 Euro = 3 Euro p.p.

Al met al dus weer een gezellige avond, alleen ik zie mijn familie hier nog niet wonen. De kids verhongeren liever denk ik. Opa kan zich er wel aan wennen denk ik..

Grtz oet Nam

  • 24 September 2010 - 14:15

    Sylf:

    Thanks, door deze mega uitgebreide smaak, geur, kleur en beleef beschrijving kan ik dat gerecht van mijn 'ooit nog te proeven lijstje' schrappen ;)

  • 24 September 2010 - 14:22

    Ben:

    Ik hou het wel bij Hollandse Kip.

    Dus de regen is nu naar jou toe gekomen?!

    Hier is het ook Nat.


  • 24 September 2010 - 21:40

    Zwoager Jan:

    mooi verhoal!
    Komst veur de kerstdoagen nog weer thoes?

  • 25 September 2010 - 07:03

    Ikke:

    Harregat laiverd, dat eten..... Ik loof nait dat ik het op eten haar.
    Nee, ik sluut mie bie Ben aan, geef mie mor Nederlandse kip. Mor het is net wat stoe zeest, "Net wat veur Opa "Het is dat het te ver vot is veur hom, anders brogt ik Pa even noar die tou.
    Nou mor hopen dat schip op tied kloar is veur zundag......

    Ik heur die wel weer.

    Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Phú Mỹ

Mayank

Oom Empin gaat weer weg

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Weer Thoes

26 September 2010

Bangkok

25 September 2010

Finito de la Musica

24 September 2010

Balls

23 September 2010

Solutions are there to be found
Erwin

Actief sinds 09 April 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 80704

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 30 Juni 2011

Weer ISCC

02 April 2011 - 09 Juni 2011

Nieuw Avontuur

13 Maart 2011 - 16 Maart 2011

ISCC

07 December 2010 - 10 December 2010

ISCC

28 November 2010 - 03 December 2010

Champion

13 September 2010 - 23 September 2010

Mayank

30 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Emanuel Thomasos

15 April 2009 - 24 April 2009

Champion Lion

Landen bezocht: