Finito de la Musica - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Finito de la Musica - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Finito de la Musica

Door: Erwin Drenth

Blijf op de hoogte en volg Erwin

25 September 2010 | Vietnam, Phú Mỹ

He he, het schip is vol. Vanmorgen natuurlijk het nu al gebruikelijk ritueel. Wisten jullie trouwens dat eergisteren, zat ik hier op het terras te eten 's avonds. En op de boxen, jahaa George Baker met o la paloma blanca, jahaa daar wordt drentie vrolijk van (niet heus, maar wel vermakelijk) Daar na weer naar de boot, om met iedereen daar te praten. Het leek er nml op dat er meer in paste als dat er besteld was. Met Thawanezen, Vietnamezen, Ukraineres, en de Griekse Owner gesproken en gediscussieerd. Na elkaar wel te verstaan. Om eindelijk om 1500 het voor mekaar te hebben dat de gehele voorraad van de fabriek er in gepompt wordt. Uiteindelijk om 1800 klaar, en we hebben ca 140Ton meer geladen. Iedereen blij, Vedan want die heeft meer verkocht, Het Schip want die heeft een betere stabiliteit, en de koper want die heeft het transport dan wat goedkoper per ton. Dan rekenen en papieren maken, krabbels en stempels van iedereen er op. En wel ja Drentie was om 2100 klaar.

Wat een voldaan gevoel, ik denk dat dat voor veel van mijn lezers niet uit te leggen is. Dat uiteindelijk alles zo goed verlopen is. Communicatie is af en toe problematisch, maar dank zij mijn collega Phuc, die ook engels spreekt. Heb ik mij op kritieke punten, mij toch duidelijk kunnen maken. Dat nu dan het schip netje vol is, en uiteindelijk meer mee nam dat we aanvankelijk dachten, + dat het qua tijd in de marge is gevallen, en dat ik natuurlijk mijn vlucht niet hoefde te verzetten voor de 2e keer.
Dat met mekaar laat een last van je schouders vallen, en kom je van binnen tot rust. Nu lekker douchen en morgen uitslapen. Ik wordt om 1100 opgepikt, om naar Ho Chi Mingh Airport te rijden, alwaar mijn vlucht via Bangkok vertrekt om 1700. Ik land op Schiphol ca 0600 Maandagmorgen.

tot morgen
de groenten uit Vietnam

• 26 September 2010 - 08:10

Ikke:

Doe zitst nou ien vlaiagtuug. Onderwegens noar hoes. Ik goa mit Joël noar auto racen. Kelly het een verjoardags feestje.
    Ik zai die moandag, ik verheug mie d'r op, en kiender ook.

Dikke kus.

• 26 September 2010 - 09:07

Boefke:

A die Er.

Joe zittn nou ient vliegtuig moar ik zit toes:D

nait veel te vertelln.
    k heb zin ien joe weer te zoin:D

Nou ik gai weer.

Joen Zeun:D

• 26 September 2010 - 12:53

Erwin Drenth:

Welke auto races, en woarom kin ik nait mit. Haha veul plezair en tot morgen

Pa

• 27 September 2010 - 11:27

Sylf:

Jahoe! je bent nu (bijna) weer in t Zandt... zo ziet je daar met 30 graden, regen en nauwelijks communicerende aziaten, zo ziet je in het hoge noorden met 14 graden, regen en stugge platproatende boeren... als je het zo bekijkt weinig verschil ;) hopelijk een goede vlucht gehad!