Zo dan - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Zo dan - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Zo dan

Door: Erwin Drenth

Blijf op de hoogte en volg Erwin

29 November 2010 | Italië, Ravenna

Nu even wat meer tijd om een bericht te maken.
Het was Zaterdag wel een gewaarwording, ’s morgens kerstbomen rooien en Karpers halen, om om 1500 op Roodeschool te staan. En ’s avonds in Bologna Airport. De wereld is wat dat betreft echt niet groot meer.
Gisteren was echt hectisch, en het weer zat echt niet mee. Regen regen en nog eens regen. Michael en ik waren nat tot aan de bilnaad. Het kwam zo hard naar beneden, dat Michael zelfs zij, dat zijn douche in München nog minder water gaf. Ik heb vannacht mijn kleren dus als vanouds op een lijntje in mijn Hospital room gehangen, en voelen nu weer enigszins droog aan.
De hele nacht wakker geweest doordat de Chief Officer niet zeker was van zijn zaak. Ik ging om 2230 in mijn kooi, om dus om 2330 weer geroepen te worden. Tot ca 0400 bij het leegmaken van een tankje geweest, om daarna mijn kooi weer in te duiken. En ja hoor om 0700 weer gewekt, om weer 2 tanks leeg te kijken. Nou denk je misschien, lekker belangrijk om te kijken of een tankje leeg is. Ja dat is belangrijk, en zeker voor het schip. Om daarna van mij een certificaat te krijgen dat alles is gelost.
Na dit alles de boel gerapporteerd, en wat foto’s gemaakt aan dek etc. Vandaag is het prachtig weer, mooie blauwe lucht, en ik denk een graad of 6. Ontbijtje gehad om 0900 (Gebakken eieren met Gebakken Smac plakjes(Culinair hoogstandje)), daarna koffie met een peukje, om nu even te schrijven voor waarbenjij.nu. Michael is, as we speak, de Mayank aan het meten, en op starten.
Leuk man, dat de trouwe lezeressen de site al weer gevonden hebben. En ja Sylf je was de eerste. Joehoe.
Als het een beetje meezit, probeer ik vanmiddag bij AVIS in Ravenna langs te gaan. Ik heb gistermorgen een kantoor van hun ontdekt in Ravenna, die natuurlijk dicht was op Zondag. Volgens Verio een Italiaanse tegencontroleur, moet de elektronische Master Card hier zeker wel werken. Weer proberen dus, en wish me luck.

Hee de groenten vanuit hiero, ik ga ook gelijke ff de foto´s uploaden.

  • 29 November 2010 - 17:15

    Ben De Geus:

    Hoi Erwin,

    Jij beleefd ook altijd wat he op je reizen, je trekt volgens mij wel regen aan vorige keer in vietnam ook volgens mij dagen regen.

    Doe je Michael de groeten van me

    gr Ben

  • 30 November 2010 - 08:58

    Ikke:

    Hey laifke

    Leuke kamer heb je weer. En wat heb je een leuk waslijntje gemaakt, jammer dat ze geen droger aan boord hebben. Als je natte kleding aan hebt, word je koud. Wat een regen bij jou, hier alles droog en vorstig. Gezond weer dus. Gisteren een drukke dag gehad. Eerst naar Carolien (haar moeder ligt in het ziekenhuis met trombose in haar buik), toen naar Arene, daarna weer naar Carolien, en weer naar Arene. 16.00 thuis, Kelly bedacht nog dat ze een surprise moest maken voor Sinterklaas op school. Nu was de behangerslijm op. In ons dorpswinkel kost een pakje € 6,15 en dat doe ik dus niet. Sylvia had een leuk idee, om een hoofd van papier maché te maken met daarin spaghetti, en daarin het cadeautje te verstoppen. We gaan nu voor een schoenendoos als hoofd, met spaghetti. Gisteravond nadat jij had gebeld, met Joël in de Spa. Het water was 40 graden, maar wij vonden het niet erg warm. Komt misschien ook doordat we eerst door de vrieskou moeten.
    - Toen ik gistermorgen de pony's water gaf, ging "schoapke" vlug uit de hok. Kelly vond dat zielig, dus ze heeft haar nu bij Nikita in gedaan. Kijken of ze nu wel binnen blijft.
    - Ik ben zaterdag met Joël naar de wedstrijd van Kelly wezen kijken. Maar goed dat Joël bij mij was, hij wist me te vertellen dat de wedstrijd in Uithuizen was, ik was n.l. naar Uithuizermeeden gegaan! Joël z'n eerste wedstrijd is pas op 13 december.
    - Vandaag thuis van alles doen. Fred & Margriet willen deze week nog langs komen voor een kerstboom. Ik heb net een 2de dvd gevonden met foto’s die Margreet nog gemaakt heeft. Wad lopen van Joël , en info morgen op school van ik schat 2008. Margreet zelf staat er ook nog op, prachtig! Ik zal de foto’s waar Joël op staat op mijn Hyves zetten, kun je ze zien.
    Zo nu ga ik aan de gang, Annemarie was hier net, ik ga de was ophangen.

    Lfs en dikke kus. Dien laifke


  • 30 November 2010 - 21:37

    Hildo Winkels:

    Hey der stiekem tussen uit knijpen he
    maar goed dat ik even aan het surfen was op het net.
    lees ik nu goed dat micheal helff ook bij jou is ?
    als dat zo is doe hem de groeten van me .
    wij weten zoals je weet nog altijd niets wat er gaat gebeuren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Actief sinds 09 April 2009
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 80690

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 30 Juni 2011

Weer ISCC

02 April 2011 - 09 Juni 2011

Nieuw Avontuur

13 Maart 2011 - 16 Maart 2011

ISCC

07 December 2010 - 10 December 2010

ISCC

28 November 2010 - 03 December 2010

Champion

13 September 2010 - 23 September 2010

Mayank

30 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Emanuel Thomasos

15 April 2009 - 24 April 2009

Champion Lion

Landen bezocht: