Een beetje vol - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Een beetje vol - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Een beetje vol

Door: Erwin Drenth

Blijf op de hoogte en volg Erwin

30 November 2010 | Italië, Ravenna

Zo even weer een beetje tijd achter (voor) de laptop.

Waar was ik gebleven, o ja . Gistermiddag ben ik nog even aan boord bij de buurman geweest. Het schip heet de Carribean Pearl. Ik zag pompen aan boord gaan van een bekende van mij (Framo). Eenmaal aan boord kom ik Cor tegen, die ken ik eigenlijk al heel lang, maar had hem ook al jaren niet meer gezien. Was gezellig man, dat schip heeft trouwens echte problemen (anders was er ook geen pompfirma van NL aan boord). Mijn schip zou in principe vandaag stop moeten voor het schip van Cor, hij vond het ook niet leuk voor mij, maar het was niet anders.

Daarna wezen kijken bij de Mayank. De gehele bemanning was uitzinnig blij mij te zien. Ik denk vooral doordat ze eigenlijk meer blij waren te zijn aangekomen. Ze hebben er uiteindelijk 2 Maanden over gedaan, ipv 1 Maand. Leuk man iedereen de handen geschud enz. De lading die ik geladen had in Vietnam, zat er nog precies zo in. En geen schade e.d. (Ik was er natuurlijk bij bij het laden, daarvoor). Aan boord kwam ik de owner weer tegen (Dimitri Pakmebijdepiemelos)die ook er bij was in Vietnam. Trouwens de Chief Officer was jarig en 50 geworden. 3* Hoera

's Avonds met Michael gegeten in een restaurant, La Gardela. Zeer lekker en ook gezellig, maar zeer vol. Eten doen ze trouwens wel laat hier, start pas na achten. Om ca 2230 weer in de kamer, een soort Italiaanse Big Brother gezien en slapen.

's Morgens om 0700 weer ontbijten. Ik naar de Mayank en Michael voor de olie naar de Champion. Enerverende ochtend bij de Mayank, waarbij het Italiaanse temperament naar boven kwam tijdens regen. Wel niet wel niet lossen etc. Na dit te hebben opgelost. Tussen de middag gegeten in de Menza. Dit is een havenwerker kantine, die eigenlijk helemaal niet zo slecht is. Spaghetti vooraf, en vlees en groenten na, drinken plus een stuk fruit voor maar 8 Euri (Gistermiddag daar ook gegeten trouwens)

's middags weer bij de Champion, die stil zou voor de buurman. Na wat te hebben getelefoneerd met onze klant, die op hun beurt ook weer telefoontjes hebben gepleegd. Belde buurman Cor op, dat ik had gewonnen en dat zijn schip moest stoppen. Sneu voor hem, maar goed voor ons.

's avonds weer terug in het hotel, gerapporteerd etc. om om 2000 in een restaurant La Campaza, te eten met de tegencontroleurs en terminal manager (6 man). Tijdens onze gesprekken belde Dominic voor eenden vangen, en ik was zo aan het lachen om het eten wat werd opgediend. Dat hij zich afvroeg, waar ik wel niet zat. Ik zei dat ik in een restaurantje in Ravenna zat, vond hij wel apart denk ik.

Wat hadden Michael en ik nml besteld. Een spaghetti allo scoglio in particolare. Dat is een spaghetti met zeevruchten. Kreeftjes mosselen schelpen inktvis etc er over heen. Hier moet je alles nog zelf doppen, maar dat had ik al eerder gezien. We kregen beide zo'n grote schaal (ipv bord) Normaal kookt Friet 1 zo'n schaal voor ons viertjes. Ik heb het ook niet opgekregen eigenlijk. Het toetje na heb ik ook overgeslagen, en het maar bij mijn vertrouwde kop koffie gehouden. Een caffee Americano, zoiets als Nederlandse koffie. Een hoop commentaar van alle tafelgasten, want dat was geen koffie, en zelfs de ober, zei bij het overhandigen. Hier een zwembad koffie.

Verder toch gezellig gehad, en deze dingen zijn goed voor de binding vind ik. Om 2300 weer op de kamer, dit typen en dan lekker slapen



De groentjes
Oomempin

  • 01 December 2010 - 20:31

    Hildo:

    hey zwoegers,
    zo zie je maar weer hoe groot deze aardbol ook is vroeg of laat loop je wel bekenden tegen de borst.
    Geweldig om te lezen hoe jullie het naar je zin hebben.
    ook de temperaturen zijn daar beter als hier mazelkont
    tot de volgende
    hildo

  • 02 December 2010 - 08:27

    Ben:

    Jouw schepen komen of zijn gelukkig wel op tijd.
    Hier in de Eemshaven komen de schepen niet echt op de geplande tijd.
    Alles schuif steeds een beetje door.
    Gaan straks naar de SU schip keuren
    en dan morgen naar BKV en Pouw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Actief sinds 09 April 2009
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 80688

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 30 Juni 2011

Weer ISCC

02 April 2011 - 09 Juni 2011

Nieuw Avontuur

13 Maart 2011 - 16 Maart 2011

ISCC

07 December 2010 - 10 December 2010

ISCC

28 November 2010 - 03 December 2010

Champion

13 September 2010 - 23 September 2010

Mayank

30 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Emanuel Thomasos

15 April 2009 - 24 April 2009

Champion Lion

Landen bezocht: