Dagje kantoor en Egypte beleven - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Dagje kantoor en Egypte beleven - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Dagje kantoor en Egypte beleven

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Erwin

31 Juli 2009 | Egypte, Caïro

Vandaag om 11uur opgehaalt voor Kantoorbezoek. Zoals het de meeste Afrikanen betaamt wordt ik ontvangen door een delegatie van 4 man.
Het is een eenvoudig kantoor met uitzicht, ja uitzicht, op de pyramides van div Farao's. 14 Hoog ongeveer met aan de andere kant van de Nijl, die immens grote bouwwerken.
Na een dag in het kantoor tot ca 1700uur, ff gegeten in een soort Egyptische Snackbar. Mixed Grill voor 38 Egyptian Pounds, wat dan weer ca 5Euro is. Goedkoop maar heerlijk gegeten.

Daarna moesten Mohab ik en de chaufeur echt even een waterpijp roken met turkse koffie.
Het schijnt raar te zijn dat als je Zware vanelle gewent bent, de waterpijp maar een Marlboro vindt.

Na dit avontuur de spullen naar de kamer gebracht (Laptop etc).
Om een Egyptische simkaart te kopen, dit is nml veel goedkoper bellen hiero. Een Simkaart kost nml 1Euro Opgewaardeerd met 50 Eg Pounds, resp 12Eurootjes voor Interfleppen. En wel ja ik kan nu goedkoop mobiel op het internet voor als ik in Damietta ben.
Voor de liefhebber 0020-197780919

Nu ben ik weer sinds 2000 in het hotel en heb wat kiekjes vanaf het balkon genomen. Het is hier dus al avond en donker, maar wat een mooi gezicht met allemaal verlichte bootjes op de Nijl, en torens met verlichting etc.

Nou het was me een dagje wel. Morgen wordt ik door een taxichauffeur gehaald om naar de tempel van Gizeh, de sphynx en wat pyramides te kijken. En misschien in de middag als er nog tijd is het egyptisch nationaal museum (Frieda en Joël vinden dit toch niks).

Deze man neemt een biertje en gaat slapen truste uit Cairo en, Goodnight Netherlands wherever you are.

• 31 Juli 2009 - 19:17

Fried:

Tja, dat hebben wie nou weer nait. Gizeh, Sphynx en Piramides. Mor wie hebben hier wel Egyptisch eten, en das lekker! Mooi oetzicht bie nacht, dat hebben wie ook weer nait. Nou laifke, welterusten. Veul plezair mörgen. Om denken, zulf wekker zetten. Anders stait taxi veur deur en doe bist d'r nait. Fried is nait bie die. En veur zundag, waarkse.

Dikke kus!
    Dien Fried.