Enerverend dagje - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Enerverend dagje - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Enerverend dagje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Erwin

01 Augustus 2009 | Egypte, Caïro

Tja om 10uur stond er een taxi klaar dus om 0830 opstaan om te douchen, mail te checken en ontbijten. En ja om 0945 telefoon, de taxi was er. Nu is er hier wel iets wonderbaarlijks in Egypte, ik kreeg de taxi voor zo lang als ik wou. De meneer gaat geduldig in zijn auto zitten te wachten als ik ga rondlopen (Strange).

Dus op weg naar de Pyramiden, onderweg langs 2 of 3 ATM's (het is een verassing of je geld krijgt en je pas het dus doet). Bij de Pyramiden aangekomen ben ik uitgezet en heb ik kaartjes gekocht voor 2 Pyramiden, De grote Pyramide en de 2e pyramide (tja origineel zijn ze hier niet met de namen). De derde heet trouwens de kleine pyramide haha.
Eenmaal op het terrein ziet het er zeer imposant uit. Ik werd natuurlijk direct weer aangesproken door een "echte gids" die mij wel alles wou laten zien voor geld natuurlijk. Eerst de man afgewimpeld en de grote pyramide in. Wat een teleurstelling, 1 gang van ca 100meter door bijna kruipend en omhoog. Daarna nog diverse meters omhoog maar nu rechtop. Om aan te komen in een rechthoekige kamer zonder ramen en of lichtinval, waar ook geen bordjes hangen en of uitleg wordt gegeven wat wat is. Dus na 5min. weer kruipend terug, met natuurlijk een vrouwtje voor mij aan die de kleine gang achteruit kruipend naar beneden gaat. Het zweet liep aan alle kanten van me af, en dus niet alleen van de inspanning maar ook van het mijzelf opwinden of het niet een beetje sneller kon.

Weer buiten, jawel de "echte gids" stond op mij te wachten, hij zag natuurlijk poen. Na een stukje hem hem gelopen te hebben, en een behoorlijk bedrag te hebben afgedingt. Heb ik toch maar besloten deze man in de arm te nemen en te paard door de woestijn tegaan om alle pyramiden en sphinx te bekijken. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Een leuke ervaring en al met al ca 3 uur onderweg geweest op 2 paarden (paardjes die ondervoed waren). Te paard door het aangrenzend dorpgebied en bazar geweest, om daar een kop koffie te halen. Ik had dit ook allemaal niet gezien zelf en te voet. Eenmaal terug bij de ingang, stond mijn taxichaufeur netjes te wachten. Hij bracht mij hiervandaan naar het Nationaal museum van Cairo.

Een groot rood gebouw die ik de afgelopen dagen al een paar keer had gezien. Hij zette mij bij de ingang af, en ik vroeg hem maar naar huis te gaan, omdat het museum maar 3 straten vanaf het hotel is.
Eenmaal binnen ja eenmaal binnen want hier in Cairo heeft bijna elke ingang metaalpoortjes. En ik heb werkschoenen waar ik dus iedere keer moet uitleggen. Maar het museum was imposant. Veel sarcofagen, en toetankhamon was echt imposant. Geheel goudbeklede kamers met goud goud en nog eens goud. Na de 150ste sarcofaag het museum toch wel gezien.

Eenmaal weer buiten besloten de binnenstad te verkennen. Dit noemen ze downtown maar heeft alles behalve weg van de Heerestraat. Het zijn allemaal zeer kleine winkeltjes van 3 bij 4 meter die je van alles en nog wat willen verkopen. Hier ca 2 of 3 uurtjes rondgewandeld om daarna besloten te hebben maar in het hotel te eten. Ik wil nml geen diaree op lopen in deze cullinaire vreettentjes.

In het hotel eerst maar gedouched, want ik was redelijk zout van alle zweet uit de woestijn en rook nog zeer naar paard. Na de douche beneden gegeten, uitmuntend buffet voor 138 Eg Pounds resp 15 Euro. Een koffie op het terras aan de oever van de Nijl, en weer naar mijn kamer om een beetje te interfleppen, dit verhaaltje te schrijven, en te chatten met mijn vriendin Friet. Wat toevallig ook mijn vrouw is. Joël was er ook nog even voor, geweldig die techniek.

Trusten uit Cairo, morgen weer vroeg aan het werk

  • 02 Augustus 2009 - 09:29

    Joël:

    Moi pap!!
    Beetje goud doar?
    Kist aal een beetje Egipty's proaten?
    Wat hest ja aal foutn ien dien verhoal.
    Kist ja niks van leesn:)
    Ik heb Chris de Geus een koart stuurd met de eerste en daarde foto.
    Ik ben blied dat joe het door mooi hebben.

    Joel Drenth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Emanuel Thomasos

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2009

Weer thuis!

15 Augustus 2009

Weer terug in Cairo

08 Augustus 2009

Eindelijk het Schip

06 Augustus 2009

Eindelijk de Haven

05 Augustus 2009

Donderdag 07-08
Erwin

Actief sinds 09 April 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 80708

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 30 Juni 2011

Weer ISCC

02 April 2011 - 09 Juni 2011

Nieuw Avontuur

13 Maart 2011 - 16 Maart 2011

ISCC

07 December 2010 - 10 December 2010

ISCC

28 November 2010 - 03 December 2010

Champion

13 September 2010 - 23 September 2010

Mayank

30 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Emanuel Thomasos

15 April 2009 - 24 April 2009

Champion Lion

Landen bezocht: