Mid August Full Moon Festival - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Mid August Full Moon Festival - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Mid August Full Moon Festival

Door: Erwin Drenth

Blijf op de hoogte en volg Erwin

22 September 2010 | Vietnam, Phú Mỹ

Ja zo als nu gewoon om 0730 opgestaan, om te ontbijten, en daarna de dag door te nemen met Phuc. Cijfers in rammen en Emaillen, om vervolgens naar het Schip te gaan.

Regen dus van 1000 tot 1230. Bij het openen van de Ruimen valt mij op dat er voor en achter in de ruimen onder dek niet geladen wordt. Tja dit doorspreken met Vietnamezen, Taiwanezen, Ukrainers en een Nederlander. Geeft toch een hoop taalbarrières. De 1 gaat nog harder schreeuwen dan de ander. Ik zeg nog, ze horen je alleen maar beter, maar verstaan je nog steeds niet. Om 1500 was het raak, schip wil niet verder en stopt laden. Jochem is rustig met de Vedan mannen gaan praten, en ik rustig met de Ukrainers aan boord (Kapitein, Owner etc.).

Dit hielp en om 1800 hadden we een oplossing, en gaf de kapitein + Owner toestemming om verder te laden. Wat schertst onze verbazing? Alle personeel van de wal weg. Het blijkt nml Mid August Volle maanfeest te zijn. 1 Keer per jaar, en uitgerekend nu. Morgenochtend dus weer verder.

Een leuke bijkomstigheid hiervan was, dat we zijn uitgenodigd door Vedan voor dit bescheiden feestje. Dit houd in Barbecue en veel Bier (Heineken natuurlijk) + jaja hou je vast....Karaoke. We hebben vaak chonkaew geroepen, wat zoveel betekent als proost. Zelfs Jochem is nog gaan zingen. Ik heb vriendelijk bedankt, en vlgs mij daarmee het publiek een plezier gedaan.

Eenmaal weer terug 2030 vlakbij het resort. Even over de markt gelopen met Roger Waters op de oren, lekker. Om daarna weer te rapporteren en dit verhaaltje te schrijven

Grtz uit het o zo warme Vietnam

• 22 September 2010 - 16:16

Ikke:

Hey laiverd

Om 17.30 nog mit die proat, doe sloapst nou. Het was gezellig mit de bbq zo te zain, leuk man.
    Dus het schip is stopt, weer een dag loader. Ik mot nog zain dat het zundag kloar is.....
    Ik zet de oafwas ien de oafwasmachien, en goa din mit hulp de party tent oafbreken. Als het dunderdag toch nog slecht weer wordt, zit de tent ien elk geval dreug ien kist.

( Kinnen wie de trekker banden ook combineren mit Tan Annie? )

Dikke kus.

• 22 September 2010 - 17:44

Zwoager Jan:

Tja, 't binnen gain Grunnegers...
    Trouwens 't is hier ook volle moan, dus ik goa ook zingen straks. (buren wonen toch ver vot)

• 22 September 2010 - 19:36

Sylf:

... Chonkaew dan maar! :D

• 24 September 2010 - 21:17

Hildo:

Joepppppppppppppppppie nog meer kermis en mooie foto`s van het laden mijn dag kan niet meer stuk