Dagje lopen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Dagje lopen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Dagje lopen

Door: Erwin Drenth

Blijf op de hoogte en volg Erwin

15 September 2010 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Tja na vanmorgen maar besloten een stuk te gaan lopen. Met een bestemming weliswaar. Ik denk ik loop naar kantoor. Tja de verkeerde kant op dus, na een uurtje wandelen een winkeltje met kaarten van Ho Chi Minh gevonden 3,000 Vietnamese Dongs. Klinkt veel maar is eigenlijk 12 Eurocent.
Volgens de kaart moest ik dus de andere kant op, wat inhield dat ik eerst een uur terugmoest.
Toch maar langs Hotel, douchen en droge kleren aan. Je kon me werkelijk uitwringen.
Dan toch op stap naar CU kantoor, weer een uur wandelen, maar nu de andere kant op. Leuk man hier. Het is zo druk met brommers en scooters, het verkeer is op zijn zachtjes gezegd een chaos. Dus wandel ik daar ook zonder enige gene tussendoor en overheen.
Het CU kantoor zit aan de andere kant van de Saigon rivier, en heeft geen flats zoals het centrum. Alles wordt hier verhandeld, en het heeft ook veel weg van Damietta Egypte.
Het kantoor kon ik net niet vinden, maar na enig gebel en gezoek over en weer. Bleek dat ik er 100 meter van af stond. Tja straatnamen en nummers zijn niet hun passie hier. Eenmaal op kantoor verklaarden mijn collega's mij voor gek, om zulke afstanden te lopen. Na wat handen schudden enz. Heeft een collega mij achter op de brommer halverwege teruggebracht. Dit is ook weer een ervaring op zich. Ho Chi Minh kent 8 miljoen inwoners, en 4 miljoen brommers. Kan je je ff een beeld er van vormen.

Vanavond om 2000 komt een collega die morgen met mij naar Vang Tau gaat om de fabriek alvast te bekijken. Nu eerst ff eten

Gtrz

• 15 September 2010 - 12:15

Ikke:

Hey laiverd.

Mooie foto's. Wat een drokte doar! Ik bin blied dat ik hier zit ien alle rust. Prachtig, oons laifke lopt de verkeerde kaant op. Doar hest morzo goin last van. Kist zulf goin plof huren, is toch altied beter dan lopen. Veul plezair nog! Ik kiek oet noar nje foto's.

Dikke kus.

• 15 September 2010 - 13:17

Sylvia:

Hi Er!
    Gaaf hoor, (kwalitatief) mooie foto's! Deze week nog proberen zelf wat de rond te scheuren? Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal! Have fun!

• 17 September 2010 - 21:21

Odddm:

Verdwalen-zweet en de benewagen??? Hahaha, ga lekker scheuren joh.