Weer een dagje uit het leven van..... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Weer een dagje uit het leven van..... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Weer een dagje uit het leven van.....

Door: Erwin Drenth

Blijf op de hoogte en volg Erwin

16 September 2010 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zo nu ff tijd. Het was me een dagje wel. Vanmorgen ben ik gehaald om 0930 om met de auto naar Vedan te gaan (ca 60Km) Hier doen we dan natuurlijk wel 1.5 uur over, de wegen laten wel wat te wensen over. Wat een stof onderweg, en 60Km lang shopjes met mensen die eigenlijk alles verkopen (misschien ook wel hun Schoonmoeder). Je kan hier alles halen van binnenbanden voor je plof tot aan Bouwkranen en alles wat er tussen zit. Erg mooi om te zien hoe die handel aan de A1 floreert. Ja ze noemn dit de A1 (Hanoi Highway) die van Ho Chi Minh, tot aan Hanoi gaat, 1700Km.

Om 1000 aangekomen bij de fabriek van Vedan, en door een stuk of wat Managers ontvangen, fabriek bekeken enz.
Om ca 12 uur op de retourreis, onderweg een Vietnamese Noudlesoep gegeten (en nog een stuk gedroogde koe gekregen van Phuc), die niet vies was, maar Frieda ook niet hoeft na te maken. Trouwens ook nog een stuk gedroogde koe hier gekregen van Phuc die wel lekker is.

In de auto terug met mijn collega Vo Huu Phuc (Ja nu weet ik zijn naam) gesproken, en besloten dat ik een motorbike ga huren. Hij vroeg zich wel af of het niet te druk was in Ho Chi Minh City, maar ik stelde hem gerust door te zeggen dat danger mijn middle name was.

Eenmaal terug in het Hotel, kwam Phuc terug op zijn bike, een echte ouderwetse Honda CB125. We zijn naar een verhuurbedrijf gereden, en een Bike gehuurd (Klinkt meer dan het is). Een scooter met 70cc semiautomaat met 4 versnellingen.

Dat is dan weer eens wat anders, door de drukte van HCM city scheuren op de plof. Lachen man, met Phuc naar zijn vaste Bikers cafe gereden om daar een koffie te halen. Tja deze mannen zijn trots op hun bikes, en voelen zich echte motorrijders. Wij zouden brommers zeggen.

Na de koffie begon het zo hard te regenen en onweren dat we maar hebben gewacht met terugrijden. Na een uurtje duurde het wachten toch wel erg lang, en hebben we een poncho gekocht voor 10 Eurocent, om door de zeikende regen terug te rijden.En wat denk je, mijn plof deed het 1Km en hield er mee op. Tja zonder benzine kom je nergens. Midden in het spitsuur in de volle regen, heeft Phuc mij met 1 been door HCM city naar een benzinestation gedrukt. Is rijden al een belevenis op zich, dan is zonder gas voor uit gedrukt worden door een menigte weer eens wat anders.

Tanken dus en terug naar het Hotel, al waar ik dit stukje schrijf. Morgen vroeg om 0700 op de Motor naar Cu Chi, samen met Phuc en een vriend van hem. Om te kijken naar de Vietcong tunnels iets buiten de stad. Daarna wordt ik gehaald om 's middags naar Fumi te gaan, om al vast vlak bij Vedan te zijn, waar het schip wordt geladen. ETA Mayank is nu Zaterdag AM.

Nou het was me een dagje wel, en ik hoop dat morgen naar Cu Chi ook leuk wordt, om daarna naar Fumi (Vung Tau) te vertrekken.
Ik meld me morgenavond weer.

De groentes uit Vietnam

  • 16 September 2010 - 12:59

    Ikke:

    Hey laifke

    Wat weer een verhoal, prachtig! Dus toch mor een plof, mooi man ik zai die al rieden. :)Net wat veur die, goin benzine. En nog steeds slecht weer bie die, zunde.
    Veul plezair mit het waark. (schip komt aal loater)

    Kelly is weer thoes mit sliek ien heur hoar. (geweldig) Ze het d'r van genoten. Drewes het ook mit west,soamen mit Baukje, Klazina en Juf Herma.
    Joël zien schoulfoto's binnen net kommen, haile mooi. Mor dat kin ook nait aans mit zo'n knap kereltje!

    Guster het Joël mit Rick ien schuur zeten, quad wol nait. Haile gezellig haren ze het ien schuur, radio aan, licht, geraidschoap en een bult plezair, ik heb d'r van genoten!

    D'r was nait veul aan veur tv guster, dus S&H op zet.

    Mien Skype is van computer oaf, kin dat kloppen?

    Dikke kus!


  • 17 September 2010 - 06:06

    Ikke:

    Ha dij laifke.

    Gezellig dast guster even belt hest, zo binnen wie ook van andere dingen op de hoogte.

    Krigst de groeten van Janny, ze het dien verhoalen lezen en schreef het volgende:

    Wat leuk om Erwin zo te horen.Wat kan hij leuk schrijven.Precies zoals hij is.Hij ziet zo nogal eens wat van de wereld. Mocht je niet me naar Vietnam? Heeft gewoon een volledig huis tot zijn beschikking.Konden jullie nog wel bij.Het is daar ook lekker warm,zoals ik zie.Dat zal hem hier vies tegenvallen als hij weer thuis is.
    En wat leuk dat jullie zo met hem kunnen skypen hé?
    Met de kids ook alles goed? Ook op school? Ze missen Erwin erg hé? Wat heb je toch een leuk gezinnetje hé? veel liefs van mij,Janny.

    Janny heur zus het noar een spirituele aovond west en het ook mit Andres "sproken". Ik mail die dij teksten wel even, wat hai zegt het.

    Joël het gusteraovond zien fiets veranderd mit onderdallen van dien fiets. Hai haar zwait op kop stoan. Joahnnes en Ineke binnen d'r nog even west, Johannes het tent verder oafbroken. (bie oons thoes) Doar is toch nog een kerel veur neudig......:(

    Ik heb 10 kg dikke bonen besteld bie Ineke, dij motten nog ien diepvries.

    Dikke kus.


  • 17 September 2010 - 10:54

    Sylf:

    Errr, wat weer een belevenissen, het vergeten van de benzine check geeft dan weer de vrouwelijke toch aan de dag... en dat zorgt natuurlijk voor een beetje extra spanning en sensatie. Ben benieuwd hoe de tunnels waren... enne... als je nog eens een personal assistent cq brommer-drukker nodig hebt op een van die businesstripjes hou ik me aanbevolen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mayank

Oom Empin gaat weer weg

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Weer Thoes

26 September 2010

Bangkok

25 September 2010

Finito de la Musica

24 September 2010

Balls

23 September 2010

Solutions are there to be found
Erwin

Actief sinds 09 April 2009
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 80705

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 30 Juni 2011

Weer ISCC

02 April 2011 - 09 Juni 2011

Nieuw Avontuur

13 Maart 2011 - 16 Maart 2011

ISCC

07 December 2010 - 10 December 2010

ISCC

28 November 2010 - 03 December 2010

Champion

13 September 2010 - 23 September 2010

Mayank

30 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Emanuel Thomasos

15 April 2009 - 24 April 2009

Champion Lion

Landen bezocht: