Live to Ride - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Live to Ride - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Live to Ride

Door: Erwin Drenth

Blijf op de hoogte en volg Erwin

17 September 2010 | Vietnam, Phú Mỹ

Vandaag was het dan zover, op de Bike naar de Cu Chi tunnels. In de stad doed mijn bike het niet goed, stationair lopen is een ramp, En dus bij elk stoplicht aantrappen. Eenmaal uit de stad, gaat het fantastisch. Het schakelen gaat wel wat zwaar, maar ja ik heb ook een dikke vette machine (zie foto's). Na 1.5 uur rijden komen we aan bij Cu Chi, en ik moet zeggen. Indrukwekkend allemaal. Ja ik pas in de tunnels zowaar, en ik kwam er zo nat als een otter weer uit. Wat warm en benauwd daar beneden.
Voor de gene die absoluut niet weet waar ik het over heb. Deze plaats vertelt en laat zien door overblijfselen die nog bestaan. Hoe het er op de killingfield's van de Vietcong er aan toe ging, tijdens de Amerikaanse oorlog.

Na weer buiten te staan, weer terug gereden. Halverwege een kopje koffie gedronken in een typische Vietnamese aangelegenheid. Je kunt hier namelijk koffie of the drinken, en daarna onder een rieten afdakje, even in een hangmat liggen te rusten. Heel gewoon hier.

Eenmaal terug in HCM city, bike weer ingeleverd. En via Hotel en Kantoorbezoekje, naar Phu My (1.5uur rijden), alwaar ik in een ander resort ben geplaatst omdat het schip morgenavond of Zondagmorgen zou binnenkomen. (Ben ik alvast dichterbij).

Om ca 1800 hier aangekomen, en na wat contact over de sms met onze klant, besloten een hapje te gaan eten in Vung Tau (een uurtje rijden vanaf hier). In een goed visrestaurant, waar zeker wel 4 tot 500 mensen op het terras zaten. Het eten was prima (noodlesoep met vis) en het uitzicht over de zee was ook fantastisch. Het was al donker en daardoor zijn schepen die liggen te wachten op de reede mooi verlicht. Verder liepen er nog wat bezoekers op de keien tegen het terras aan (Ratten zo groot als katten), niet 1 maar ik heb in elk geval wel 10 geteld.

Om ca 2220 afscheid genomen van de mannen, en ik ben weer netjes teruggebracht naar het resort in Phu My, alwaar ik nu zit te typen

grtz Erwin

  • 17 September 2010 - 16:52

    Sylf:

    Mooi verhaal!
    Weer zo'n nice crib? Ben benieuwd naar de pics!
    Lekker, een rat aan tafel, werkt vast eetlustbevorderend ;)

  • 17 September 2010 - 16:53

    Sylf:

    Jaaa, daar zijn de foto's al! :D

  • 17 September 2010 - 17:03

    Erwin Drenth:

    Ik kan niet sneller, ik wil ze nog hernoemen

  • 17 September 2010 - 17:26

    Sylf:

    ;) dat kijk ik strakjes nog wel een keert ;) Heb je ook een foto van die slippers gemaakt van autobanden die op die boom gespijkerd waren in alle soorten en maten? Echt leuk joh en heel herkenbaar allemaal!

  • 17 September 2010 - 17:34

    Erwin Drenth:

    De dunlopsliippers en goodyearstampers wel gezien, maar niet gefotograveerd

  • 17 September 2010 - 18:17

    Boefke:

    ha die ol heer.

    aal goud?
    wie missn jou haile aag.
    k heb joen moto zoin.
    wat'n pracht ding.:P
    t'got hier goud, quad dutt nait.
    k woit nait woor't aan ligt.
    wat 'n woonplek ja weer.

    nou ik gai weer.

    Joen Zeun.

  • 17 September 2010 - 18:54

    Ikke:

    Ik heb net mit die proat per Skype foon, mor wil toch nog ff reageren op dien foto's. Wat mooi allemoal, veul mooier din ien de grote stad. Dij tempel......:)
    En dien onderkommen is ook nait gek.
    Trouwens, ik heb weer genoten van dien verhoal, prachtig schreven!

    Oet kieken als stoe de baargen ien gaist zoaterdag, straks vienst pad nait weer, din motten wie die nog zuiken ien Vietnam. Ik neem RJ & Syl din wel mit veur de zekerhaid.:LOL:

    Nou laifke, hopen dat schip toch eerder komt dan moandag din kist begunnen.

    Dikke kus.

  • 18 September 2010 - 10:33

    Jan:

    Moi zwoager,

    nou, wat ain belevenizzen!
    Wees veurzichtig, hest zomoar spleetogen en door komst nooit weer van oaf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Phú Mỹ

Mayank

Oom Empin gaat weer weg

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Weer Thoes

26 September 2010

Bangkok

25 September 2010

Finito de la Musica

24 September 2010

Balls

23 September 2010

Solutions are there to be found
Erwin

Actief sinds 09 April 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 80704

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 30 Juni 2011

Weer ISCC

02 April 2011 - 09 Juni 2011

Nieuw Avontuur

13 Maart 2011 - 16 Maart 2011

ISCC

07 December 2010 - 10 December 2010

ISCC

28 November 2010 - 03 December 2010

Champion

13 September 2010 - 23 September 2010

Mayank

30 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Emanuel Thomasos

15 April 2009 - 24 April 2009

Champion Lion

Landen bezocht: