Weer een wandeltochtje - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Weer een wandeltochtje - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Weer een wandeltochtje

Door: Erwin Drenth

Blijf op de hoogte en volg Erwin

18 September 2010 | Vietnam, Phú Mỹ

Vandaag redelijk verslapen, het was al 1200 uur. Ik had mij gisteren wel een doel gezet, de berg hierachter beklimmen. Dussszzz de wandelschoenen aan (Ik heb geen andere), en maar eens de weg via de balie vragen. Nou een kaart van dit gebied is er niet, en ze keken me aan of ik wel goed bij mijn hoofd was om geen taxi te nemen. Maar ja ik heb een idee in mijn hoofd, en dat gaat er niet maar zo uit he.

Eerst maar eens op naar de hoofdweg (Dit resort zit een eindje achteruit). Eenmaal daar begon het natuurlijk te hozen en onweren. Dus toch maar even schuilen onder een afdakje dat achteraf iets te klein bleek. Zoveel regen dat ik dus in mijn schuilplaats nog nat werd. Een uurtje wachten om dan weer een stralende zon te zien. Maar weer verder, de hoofdweg zelf is een bende en vies, veel groot vrachtverkeer die vlgs mij voor niets of niemand remmen. Maar richting berg dan.

Eenmaal van de hoofdstraat af, kom je bijna al geen ziel meer tegen. Toch nog een markt om de hoek, ff kijken. Wel leuk al die kraampjes waar iedereen eigenlijk in zijn hangmat slapend de boel probeert te verkopen. De vis is hier zo vers, dat hij gewoon levend verkocht wordt. Karpers Paling en nog grotere vissen die levend in hun schaaltje liggen te happen. Op de markt nog een pak koeken gehaald en weer verder.

Onder aan de voet van de berg, zie ik een stenen trapje omhoog, de hele tijd hoor ik ook al een grote gong. Dus kijken, ik weet niet meer hoe ver het omhoog was, maar wel ver. Onderweg tijdens het klimmen 3 x uitgeblazen, om weer ver te gaan.

Uiteindelijk boven om te constateren dat hier een Boeddha familie woont, om het hele dal te verblijden met hun getimmer op een bel van 1.5 meter. Maar wat een mooi uitzicht hiero, wat me dan weer treurig maakt is de herrie uit het dal van een steengroeve. Die behoorlijk veel van dit natuurschoon aan het vernielen is. Na dit weer gezien en gezegd te hebben weer naar beneden. Terug via de zelfde weg naar het resort. De hele wandeling was toch gauw weer 4 uren.

Eenmaal terug in mijn center Parcs huisje douchen en droge kleren aan. Tja ik hou het nog steeds niet droog, 35 tot 38 graden hier. Ik heb de airco trouwens nog maar op 27 staan want bij 24 graden krijg ik het koud (vreemd he) Toen ik klaar was kwamen de schoonmaaksters om mijn koelkast weer te bevoorraden, mijn gehele collectie water was inmiddels op. Daarna nog iemand om mijn wasgoed te halen, dus niet meer zelf wassen das ook fijn. Ik wilde eigenlijk alles direct op de site zetten, maar ben ff gaan liggen. Dat ff werd ca 3 uur slapen. Om 1930 schrok ik wakker, ik dacht ik heb nog niet gegeten. Dus via restaurant op mijn resort weer terug op de kamer. Alwaar ik nu zit te typen.

Ik heb nu ongelofelijk veel spierpijn in mijn bovenbenen. En als ik wil ga zitten zak ik door de knieën. Trouwens toen ik in het restaurant zat keek ik eens rond. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar ik ben hier ook maar alleen. Het thuisfront (Boefke Wiefke en Laifke) mis ik dan ook. Hoe geweldig en prachtig het soms ergens is, thuis is altijd beter. Ik hoop dat het schip dan ook een keertje komt zodat mijn hoofd dan even andere dingen heeft te doen, en dat ik dan eindelijk ga werken, waar ik uiteindelijk ook voor gekomen ben.

Trouwens alle trouwe lezers bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen man. Alleen oidd ken ik niet. Reveal je zelf

Morgen met Jochem een dagje toerist uithangen


Grtz
Erwin

  • 18 September 2010 - 17:00

    Ikke:

    Allereerst een bericht van Tan Annie:
    Hoi Frieda en kids, wat prachtige foto,s van Erwin dei zugt nog es wat van de wereld. groetjes van oom hendrik en tan Annie.knuvvelveur de kinders lfs doeggggggggggg.

    En oddd is Wiea. Doar woont ze n.l. :)
    Gelukkig dat stoe de weg terug gevonden hest. Wat zal stoe oafvallen, aandere eten, minder borrels. Leuk om te lezen dat stoe zoveel wandelst. Het mooie hier van is, dat stoe nait wils wandelen als wie op vakantie binnen. Goud dat ik dat wait, kinnen wie ook goan wandelen. Dus spierpien van het lopen. Ongewoonte hait dat. :)
    Nou laifke, veul plezair zundag en veur moandag waarkse!

    Dikke kus.
    Ikke


  • 18 September 2010 - 18:20

    Hildo Winkels:

    goeidag eem

    geweldig dit om allemaal te lezen en de foto`s te bekijken.
    op biovaluefront is ook weer een personeelslid gesneuveld,
    Alex moest gisteren ommiddelijk zijn biezen pakken en mag niet meer op het terrein komen van biovalue. vraag me niet wat daar aan ten grondslag ligt, dat weet ik verder ook niet.
    ik zat samen met ivonne vol ongeloof te kijken van wat dit wel niet te betekenen had.
    gelukkig voor alex dat hij al ander werk had
    zal verder niet te diep in gaan op alle gezeik hier van soapvalue
    feit is wel dat sunoil zich terug getrokken heeft en er nu met W4E kan worden gepraat.

    volgende week zal er wel meer duidelijkheid komen over een en ander
    geniet jij nog maar even van je zware werk aan de andere kant van de wereld.
    ik heb medelijden met je hihihihihihihhih

    groetels Hildo

  • 19 September 2010 - 07:47

    Frieda:

    Staarkte d'r mit Hildo. Deur zetten mor. Het mot en kin overnomen worden. Is de FNV al veur de rechter west?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Phú Mỹ

Mayank

Oom Empin gaat weer weg

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Weer Thoes

26 September 2010

Bangkok

25 September 2010

Finito de la Musica

24 September 2010

Balls

23 September 2010

Solutions are there to be found
Erwin

Actief sinds 09 April 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 80701

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 30 Juni 2011

Weer ISCC

02 April 2011 - 09 Juni 2011

Nieuw Avontuur

13 Maart 2011 - 16 Maart 2011

ISCC

07 December 2010 - 10 December 2010

ISCC

28 November 2010 - 03 December 2010

Champion

13 September 2010 - 23 September 2010

Mayank

30 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Emanuel Thomasos

15 April 2009 - 24 April 2009

Champion Lion

Landen bezocht: