Toerist Uithangen - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Toerist Uithangen - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Toerist Uithangen

Door: Erwin Drenth

Blijf op de hoogte en volg Erwin

19 September 2010 | Vietnam, Phú Mỹ

Vanmorgen natuurlijk weer opgestaan, nu om 0745. Want ik ga vandaag met de auto naar Jochem in Vung Tau, om samen met hem de Zondag te slijten. Na een uurtje rijden daar aangekomen bij zijn Hotel. We hadden eigenlijk beide nog geen notie wat te doen. Maar ff vragen bij de Balie aldaar, en zowaar hier hebben ze een zelf getekende landkaart van Vung Tau. Eens even bekeken en zowaar gevraagd wat georganiseerde tripjes kosten. Dat was niet echt leuk die tarieven. Dus samen gekeken op de Kaart, en besloten naar een Vissershaven te rijden. Om te kijken of we een bootje konden charteren.
Eenmaal aangekomen (via omwegen, want mijn chauffeur kende de weg niet) vielen de arkjes wel erg tegen. Dit was een hopeloze missie, die we dan ook maar hebben afgeblazen.
Op de heenreis naar dit haventje hadden we ook nog een kabelbaan naar een bergje gezien. Dat maar eens proberen dan. En ja hoor splinternieuw aangelegd, en we zijn dus samen in een gondel omhoog gegaan. Eenmaal boven een electro golfkar gehuurd, die eigenlijk een dieselmotor had.Tja de accu's of iets anders zal het wel hebben begeven en hier zijn ze inventief. Rondje op het park gelopen, Struisvogels Varkens, maar vooral het uitzicht. De kermisattracties waren voor maximaal 1.50 ipv anders om. En een giga rodelbaan, die jammer genoeg in onderhoud was. Toch al met al een leuk uitje hier boven op de berg van Vung Tau. Bij de wc hebben ze trouwens raar wc papier, zie foto's, het bewijst maar eens weer hoeveel de dong hier waard is haha.
Eenmaal beneden hebben we nog een restaurant gezocht aan het water. Het ziet er allemaal erg gelikt uit hier hoor. Echt een toeristisch strand plekje. Lekker gegeten en 2 biertjes gehad. Daarna Jochem teruggebracht naar zijn Hotel. En ik terug naar mijn resort.
Onderweg kijk ik nog steeds op van wat er allemaal wel niet op een scooter past. Een oud vrouwtje met de rug 90 graden voorover gebogen, wordt ook achter een man op de scooter gefrommeld door waarschijnlijk haar dochter. Die daar dan nog eens bij achterop klimt. En zo nog een compleet gezin, vader moeder en 2 kinderen op 1 buddyseat gepropt. Jammer dat je dan in de auto zit, zodat jullie het niet mee kunnen beleven.
Eenmaal "thuis" met thuis geskyped,lekker man om de familie weer even te zien en horen.Daarna was het initieel plan was om nog even naar de markt te gaan. Dat viel in duigen doordat ik muziek ben gaan luisteren op Youtube. Niet getreurd om 1830 wezen eten. Was lekker hoor eensalade met garnalen en nog iets. Nu weer terug in huisje om dit te schrijven.
ps Mayank ETA 20-09-2010 PM, ja we komen er wel
grtz

  • 19 September 2010 - 17:20

    Ikke:

    Moi laifke

    Al een poar keer mit die proat vandoag, dus nait veul nijs.Doe sloapst ienmiddels. Wie hebben eten bie de Mac, ien auto,woar baide kiender mit aains waren!!! Toun noar Pa & Moeke, Kelly haar een taikening mokt op schoul veur Oma. Moeke heur aarm goit al wat beter. Nait zo blaauw/zwaart meer. Het eerste wat Pa vroug, "Hou is't mit Erwin" Mor toun Moeke zee, most foto's ook even zain Pa, toun hufde dat nait. "Ik wait wel" zee Pa. :)
    Moeke vond mor vreselijk, zo ver vot! En of ik mie wel redden kon...... Het valt allemoal wel mit Moeke, zee ik. Wie binnen het wel went. Het is net als Harry zee veurige week: "Dat jij het er niet moeilijk mee hebt komt, omdat je een zelfstandige vrouw bent, je redt jezelf wel ". Niks veur Carolien.
    Toun wie weg wollen bie Pa & Moeke kwam Roderick d'r net aan. Mooi nait, dat klainkiender allemoal noar Oma goan, veurige week waren Mark & Marleen d'r, doarveur Syl & R.J. enz. Pa & Moeke genieten d'r van. Ze motten van de week 3 keer noar zaikenhoes tou. Moeke het pint bie de Rabo, dus dat schient nou ook goud te wezen. Wie binnen nog noar Gert & Marie west, peren brocht. Mooi man dij kereltjes, ik geniet doar vreselijk van. Stefan zit overal bie, een boefke is't en din Thijs zien geproat, geweldig wat een mooie leeftied! Mooie kienderkes!! Doar thee dronken en dou noar hoes achter de pc. Johannes kwam d'r net aan, hai het eentje bonen brocht. Ik wil ze ien diepvries mokken veur de winter. Volgende week mor even een halve zwien bestellen ien Zuudbrouk. Din kinnen wie de winter wel weer aan.

    Pieter schreef guster of de ongepelde garnoalen wel pellen wollen. Hai haar ze zulf probairt mor ze waren ducht hom te klain, en wollen dus nait best pellen. Hai haar d'r achter aan belt en een klacht ien daint. Hai haar d'r € 5,= veur geven mor veur mie dus groatis. En ik mor denken dat ik dij aandere, gepelde' groatis kregen haar. ( dij van het feest) dij waren dus € 15,=.
    Trouwens, guster 23 deuzen aier verkocht. M.a.w, wie motten meer hounder hebben. Wat dochst van een stuk of 100???? Te veul zeker. Wie kinnen d'r ja wel een Romi loods bie zetten.....:)

    De daaier dij boeten stoan, stoan ien de stroomde regen,en dat vienen wie zielig, mor ik heb gain roemte om ze onder dak te zetten. Woar mot ik mit het hooi noar tou?

    O joa, kroug is weeeerrrr dicht! Jammer.

    Joël en ik zitten gezellig ien koamer, Kelly is mit Laura noar Arvid en Veerle, en mot om 20.00 thoes wezen. Welterusten laifke, wie spreken elkoar weer!

    Dikke kus!

  • 19 September 2010 - 19:21

    Pluimvee Knol:

    Geweldig geniet er maar van, bofkont jij ziet nog eens wat van de wereld.
    Wij komen niet verder dan egmond wat ook erg leuk is hoor.
    Doe voorzichtig daar, wij denken aan je. Groetjes eierhandel oet riep

  • 20 September 2010 - 13:15

    Michel:

    Hoi Erwin,

    Zo te horen vermaak jij je prima daar. Mooie verhalen hoor, je kan zo bij het gronings dagblad aan de slag!

    Groeten uit een koud Nederland.

  • 20 September 2010 - 14:21

    Sylf:

    Wederom nice! Dus vandaag dat schip aangekomen en over met de pret?

  • 20 September 2010 - 19:49

    Hildo:

    hey Ramptoerist,

    super bedankt voor deze kermiszaak ik miste hem al in mijn collectie hahahahahhaha.
    Ik denk dat ik ook maar voor controleur ga leren misschien kom ik dan ook nog eens ergens.

    jammer dat die rodelbaan het niet deed ik weet zeker dat jij een nieuw wereldrecord had gerodeld.

    groetels moar weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Phú Mỹ

Mayank

Oom Empin gaat weer weg

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Weer Thoes

26 September 2010

Bangkok

25 September 2010

Finito de la Musica

24 September 2010

Balls

23 September 2010

Solutions are there to be found
Erwin

Actief sinds 09 April 2009
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 80708

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 30 Juni 2011

Weer ISCC

02 April 2011 - 09 Juni 2011

Nieuw Avontuur

13 Maart 2011 - 16 Maart 2011

ISCC

07 December 2010 - 10 December 2010

ISCC

28 November 2010 - 03 December 2010

Champion

13 September 2010 - 23 September 2010

Mayank

30 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Emanuel Thomasos

15 April 2009 - 24 April 2009

Champion Lion

Landen bezocht: