Nieuwe Kamergenootjes - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Nieuwe Kamergenootjes - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Nieuwe Kamergenootjes

Door: Oomempin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

22 April 2011 | Vietnam, Phú Mỹ

Vandaag wwer een Office day, veel geprogrammeerd etc. Duszzz over de dag weinig te vertellen.

Wel in de afgelopen weken veel geleerd van Vietnam.

Als mensen lachen, is dat eigenlijk een selfdefence system. Want als ik kwaad wordt en zij lachen, zal ik hun minder snel kwaad doen. Ik heb nog geen kwade Vietnamees gezien trouwens

Ja schudden, is meestal bedoelen dat ze het niet begrijpen. Het zit namelijk niet in hun cultuur, om jou ongelijk te geven. Dit komt met name van de dictatuur die hier geheerst heeft, en mensen dus geen nee mochten zeggen. Ze lopen eerder met voorover gebogen hoofd weg.

Verder zijn ze echt niet ad rem, dit door de zelfde reden als hier voor. Daardoor worden westerse grapjes niet begrepen.

Er hangen in veel straten speakers, waar je eigenlijk alleen veel gepraat op hoort. Eigenlijk is dit nieuws etc. Als je niet in dienst wilt, wordt je dus omgeroepen in de straat.Verder veel propaganda, en zelfs overlijdensberichten.

Gisteren wou Tam dat ik zijn Huisgemaakte slangenwijn ging proberen, maar ik zei dat we dan waarschijnlijk 's avonds zouden worden omgeroepen. (Hij heeft het zelf ook nog nooit geprobeerd)

Vandaag is er wel een Biker aangereden, Die is hier wel op de radio, hij heeft het niet gered. Ik heb het trouwens gelukkig niet zelf gezien.

Nu naar de titel, jawel ik heb gezelschap in mijn kamer van 2 dames voor de rest van mijn verblijf. (Kunnen ook net zo goed 2 heren zijn). Wie weet 2 leuke namen voor mijn vogeltjes. Ik zag ze aan de kant van de straat, ze worden hier nml veel verkocht. Vietnamees gebruik is, dat als je naar de kerk gaat, laat je daarna een vogeltje vrij. (Ik vroeg nml al of ze voor de Lunch waren). Mijn gebruik wordt nog ca 6 a 7 weken gezelschap, en dan de lucht in.

Hee de groentes
Oomempin

• 22 April 2011 - 18:18

Hoi Erwin:

Ik hoop dat het het redden die 6 weken. Het zijn namelijk insecteneters ( brilvogel ) en die doen het slecht op zangzaad. Dus Drentie hou ze in de gaten, als ze slap gaan hangen moet je toch echt het kooitje eerder open zetten.
    Groetjes Dirk
    ps leuk kooitje trouwens.

• 22 April 2011 - 19:22

Zwoager Jan:

goud verhoal Erwin!
    't is toch elke dag mooi om te zain wat of d'r nou weer komt, goa zo deur!

Veurstel: kwik en kwak.

groet,