Haar er af - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Haar er af - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Haar er af

Door: Oomempin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

05 Juni 2011 | Vietnam, Phú Mỹ

Daar ben ik weer, Zaterdag niets meer gedaan. Voor mijn gevoel ben ik klaar in en met Phu My. De jongens hebben het allemaal goed opgepakt, en ja dus het aftellen is begonnen.
Gisteren nog even gekeken in the House, ff gevraagd waar de kapper was. Maar die gaat niet eerder open dan 1600uur. Dus terug naar Lotus, en voor het eerst zwemmen in het zwembad hiero. En dus de toerist uithangen op een ligbed. Maar ik kan je vertellen dat 1,5 uur lang is in de bradende zon, ondanks het af en toe afkoelen in het water.
Om 1800 eten (eerst nog gebeld met Friet waar Gaaike en Rena op bezoek waren) en daarna weer naar the House voor de kapper. Maar het zijn en blijven Vietnamezen, want dat kon morgen ook wel.

Niet dus. Op de terugweg gestopt bij een hok dat kappersstoelen had, en op mijn beste Gronings uitgelegd hoe ik het wou hebben. Ze zaten trouwens(man en vrouw) te eten op de kappersstoelen, en de televisie staat er ook bij aan. De kapsalon is nml ook hun huis. Dus eten aan de kant want er is een klant.

Wat een ervaring, eerst op de te kleine stoel gekropen (Mijn voeten lagen op de plank van de Spiegel voor mij). En ik ben met de tondeuze geknipt. De vrouw vroeg in het Vietnamees of ik nog geschoren moest worden, en ik antwoordde maar in het Gronings met Joa. Dus scheren, hier heb ik geen foto's van, want dat durfde ik niet. Hier wordt je nml nog met een ouderwets groot scheermes geschoren. Ik had meer aandacht bij het stilzitten, maar ook dat was fijn, en de kin weer glad. Ze scheren hier trouwens bijna je gehele gezicht, incl voorhoofd, neus, wangen, nek en achter je oren. Snor en binnenkant neus bijgewerkt, en vervolgens werd op een ander bankje, die overigens veel te kort was, mijn haar en gezicht gewassen. Al met al voelde ik mij weer zeer fris, en de kosten voor een uitgebreide behandeling als dit 100,000Vietnam Dong, wat zoveel is als 3.38Euro. En ik heb als toerist waarschijnlijk ook nog het dubbele betaald.

Nou ik weet nog niet wat ik vandaag ga doen, maar in elk geval de groeten van af hiero

Oomempin

  • 05 Juni 2011 - 08:08

    Ikke:

    Zigst d'r weer schier oet laifke.

    - Nog gefeliciteerd met onze 18de trouwdag! Bloemen gekregen van Gaike & Rena en Johannes & Ineke.
    Het was warm, er hebben 6 kids gezwommen bij ons. Was weer gezellig. Daarna heerlijk gegeten bij Roberto. Thuisgekomen, Starsky and Hutch gekeken samen met Joël. Hij had een heel verhaal, wat ze beleefd hadden, de politie was er zelfs aan te pas gekomen. Ik vertel het je wel via Skype.

    Vanmorgen om half 9 ontbijt weg gebracht naar Uithuizen, was leuk om te doen.

    Aftellen laifke, wij zijn blij dat je weer thuis komt.
    Dikke kus.

  • 05 Juni 2011 - 09:23

    Hildo :

    nou dat zal tijd worden dat je je wilde haren kwijt raakt.
    kon je niet meeeten daar hihihi ik zie het al voor me kniprestaurant "knip mie eem" maar pas wel op met de haren in je soep.
    maar geniet er nog maar even van daar.
    goed dat je weer naar huis gaat, het lijkt mij maar niets om zo lang van huis te zijn
    groeten Hildo

  • 05 Juni 2011 - 14:17

    Frieda:

    Valt mit Hildo, 2 moanden binnen zo weer om. Most mor zo denken, d'r binnen altied mensen dij het minder hebben dan wie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Phú Mỹ

Nieuw Avontuur

Mensen opleiden in Vietnam.

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2011

Goooooodbey Vietnam

08 Juni 2011

Ou est tu?

06 Juni 2011

Vietnam Huilt

05 Juni 2011

Aflos is gekomen

05 Juni 2011

Haar er af
Erwin

Actief sinds 09 April 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 80433

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 30 Juni 2011

Weer ISCC

02 April 2011 - 09 Juni 2011

Nieuw Avontuur

13 Maart 2011 - 16 Maart 2011

ISCC

07 December 2010 - 10 December 2010

ISCC

28 November 2010 - 03 December 2010

Champion

13 September 2010 - 23 September 2010

Mayank

30 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Emanuel Thomasos

15 April 2009 - 24 April 2009

Champion Lion

Landen bezocht: