Vandaag - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Vandaag - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Vandaag

Door: Oomempin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

24 April 2011 | Vietnam, Phú Mỹ

Vandaag vroeg mijn nest uitgegaan. (toepasselijk met mijn gevogelde vriend).Om 0800 mijn vriend buiten gehangen, en vertrokken naar mijn werk. Voor degene die zich af vroeg wat er op dat papiertje staat als hij buiten hangt, daar staat niet storen in het Vietnamees (met hulp van Google vertalen).

Trouwens voor de uiteindelijke naam heb ik een goed idee. Het is nml gebruikelijk dat de ontdekker van nieuwe rassen etc. vernoemd wordt. Ik vind dit een goed gebruik, en wilde de vogel dan ook omnoemen tot -Zosteropidae Dirkerius-

Kortgezegd Dirkie

Trouwens ter info, Dirk maakt het goed, en is een spring in 't veld. Als ik zelf een beetje fluit wordt hij rustig. verder heeft hij een enorme eetlust, ik heb minibananen gekocht, die ongeveer net zo groot zijn als Dirk. Hij eet daar 1 van per dag. Onvoorstelbaar

De rest van de dag dan maar. Schip opgestart en om ca 1700 weer thuis. Eigenlijk ff eten, en als een blok in slaap gevallen. Het is nu 2300 uur, en ik schrok wakker. Waarschijnlijk is dat mijn interne klok, of intuïtie, want normaal bel ik dan met thuis. Maar pech nobody home, morgen wel weer. Eens even kijken of ik de slaap weer kan vatten.

truste
erwin

• 24 April 2011 - 18:56

Dirk:

Leuk bedacht :-)

• 25 April 2011 - 08:45

Ikke:

Toch nog met je gepraat gisteravond, het was gezellig bij Gaike & Rena. Lekker gegeten, en jij was erbij. Pa & Moe zijn er nog even geweest gistermiddag.
    - Vanmorgen kwam Jan even langs op de motor, Joël heeft nog even een ritje gemaakt bij Ome Jan achter op. Een glunderende zoon kwam terug.
    Ik wil vanmiddag even naar Uithuizen denk ik, er is daar markt. Denk niet dat ik de kids mee krijg. :(
    - Ik heb de stofzuiger van de zwembad aangesloten, loopt weer als een tierelier. Al heeft de klokpomp een hoop lawaai, het ding werkt nog prima hoor. Gisteren was het water 18 °C, nu maar 16 °C. Ze kunnen gaan zwemmen vandaag, als ze willen.
    - Morgen eerst met de fiets van Joël naar de fietsenmaker, hij heeft maar één versnelling meer.
    - Joël vraagt, of hij hier een keer met z'n klas mag zwemmen en bbq, wat vind jij daar van? ( het zijn er 20)
    - Goed ik stop eerst, ik ga met de grasmaaier aan de gang, Jan attendeerde mij er op dat de luchtfilter schoon moest, dus ga ik even met de compressor bezig.