ff Bijkletsen - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu ff Bijkletsen - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

ff Bijkletsen

Door: Oomempin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

30 April 2011 | Vietnam, Phú Mỹ

Over integratie gesproken, denk ik dat ik het prima doe. Ik heb zelf nml dezelfde oplossingen als de gemiddelde Vietnamees. (doodslaan gewoon) Het ander stukje integreren (op de BBQ) nee zo ver wilde ik niet gaan. Komt misschien nog.Haha

Gisteren naar de Olie pers geweest. een splinternieuwe fabriek die waarschijnlijk Maandag wordt gestart. Gisteren kwam de lading aan, 67,000Ton Soyabonen. Wat een fabriek 6 Silo's voor Soyabonen 19,000Ton voor elk vat. De persen hebben een gemiddelde snelheid van 3,000Ton Soyabonen per dag. Ja dan denken we dat we in Europa wat hebben staan, ik denk dat dit 1 van de grootste instalaties op dit moment is. Tuurlijk wat foto's van gemaakt, niet op het Schip geweest Hildo.

Gisteravond met de heren van die fabriek zitten Dineren (Tuurlijk)

Vandaag niets te doen, en dus tot 1000 in mijn nest gelegen. Na de middag op de plof naar Ba Ria voor wat boodschappen. Ik heb een schaar nodig om papier te knippen, voor de bodem van Dirkie zijn kooitje. Aangezien Dirk 1 banaan per dag eet, valt er aan de andere kant ook ca 1 banaan weer uit. Verder nog een soort bbq tangetje voor de bananen plaatsen(mijn handen zijn te groot voor de Vietnamese kooitjes). Batterijen voor de muis, want op de 1 of andere manier, zijn Vietnamese batterijen erg goedkoop. Daarentegen doen ze het ong. 2 dagen.

Nog wel een zwembad gekocht voor Dirkie. Meneer is zeer blij met mijn investering, getuigende de foto's.

Ik wilde nog een werphengel kopen, maar na kraampje en winkeltje 200 heb ik de hoop maar opgegeven. 's avonds gegeten met een Duitser die hier ook aal een tijdje zit. Deze kerel is 63 en werkt voor Atlas Copco Compressoren.Was gezellig.

Hij vertelde mij ook waarom Aziaten van die spleetogen hebben. Dat komt van het vele Rijst, dat verstopt de darmen. Dus moet je dus harder persen. haha