Kutvlees - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Kutvlees - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Kutvlees

Door: Oomempin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

02 Mei 2011 | Vietnam, Phú Mỹ

Nou ik ben er nog. Gisteren niet zo spectaculair geweest. Weer over een Marktje gelopen, hier werd de eend vers voor je geslacht (Zie foto's). Verder eindelijke een werphengel gevonden, en vroeg naar bed gegaan ca 2200.

Vanmorgen weer aan het werk, en toen ik om 0900 op het werk was, bleek dat ze hier op kantoor nog vrij waren. Eigenlijk een goed idee voor NL. 30April is hier Independence day en 1Mei de dag van de arbeid. Aangezien deze dit jaar beide in het weekend vallen, hebben ze hier de regel, de feestdag te verschuiven naar de volgende werkdag (Maandag dus). 1 Mei kan dus ook niet naar Maandag worden verschoven, en wordt dan dus Dinsdag gevierd. Goed toch? Ik heb het ook al voorgesteld aan Rotterdam (geen gehoor trouwens).

Daarna even naar mijn huisje spullen (rugzak e.d.) achterlaten. Om vervolgens naar Phu My Port te gaan (Juist de Oliemolen). Ik was net in mijn huis toen een enorme onweersbui losbarste. Dus maar even wachten, na de enorme bui, die hier wel hevig zijn, kwam de zon weer door. Dus op weg naar Phu My Port. Het schip met 67,000MT ligt er nog steeds. En ik wou ff zien hoe dat allemaal gaat. Allemaal prima en dus ook een paar pics van het lossen. Het schip is zelf van Maart 2010 en dus bijna nieuw. En Deadweight is bij nader inzien 77,000Ton en ongeveer 240mtr lang (voor de beeldvorming)

Om ongeveer 1600 in the House, en ik werd uitgenodigd door Phuc met zijn vriendin om te gaan BBQen. Dus naar mijn huisje, gedoucht Filmpje gekeken (For ever After, The "real" story of Cinderella). Beter als die van Gisteren (The man who stare at goats). Tja de filmkeuze is hier enorm.

Om 1830 was Phuc er op de brommer, met zijn vriendin achterop. Samen weggereden (plusminus 10minuutjes rijden vanaf hier) naar het restaurant. Het was in elk geval geen BBQ, maar verschillende soorten vlees groente en natuurlijk Noudlesoup.

Waarom heet de titel nou Kutvlees, hoor ik jullie denken. Ten eerste blijft het tussen mijn kiezen zitten, en thuis maar eerst weer goed geflost. Ten tweede kwam het vlees van de koe haar...

Juist

Grtz
Oomempin

• 02 Mei 2011 - 17:34

Ikke:

Gatver....kutvlees.

• 02 Mei 2011 - 18:09

Ben:

Misschien moet je het vlees anders bereiden??!!

Ja dat is inderdaad een beste boot.

Past zeker niet bij Pouw op de bulkkade, scheelt een hoop andere schepen.

• 02 Mei 2011 - 21:26

Hildo :

hoop voor je dat ...vlees wel eerst even is gewassen, lijkt me anders niet zo fris.
    thanks for the discharging pics. dat is nog eens een schuit ongelofelijk.

• 03 Mei 2011 - 09:14

Zwoager Jan:

Dat soort vlees stoppen ze hier in de frikandellen, ook lekker....., siepeltje derbie...

• 03 Mei 2011 - 12:44

Ikke:

Nu ik dat lees van mijn broer, over de frikandellen, eet ik dus geen frikandel meer!
    - Een geboortekaartje gekregen, Patrick en Jolanda Lindroos hebben een dochter , Megan genaamd.