Net wat veur Friet - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Net wat veur Friet - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Net wat veur Friet

Door: Oomempin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

09 Mei 2011 | Vietnam, Phú Mỹ

Zaterdag was het echt Hondeweer. Onweer begon tegen 3en 'smiddags. En ik heb niet meer meegekregen dat het gestopt is. Nou en hoor ik jullie denken. Nou het was zo slecht, dat zelfs alle kikkers Salamanders e.d. beslten hadden niet meer buiten te blijven.
Gevolg, mijn hele veranda gevuld met wel 70 kikkers en 30 Salamanders. Kikkers in allerlei soorten en maten. Van 5mm tot 10cm, wit zwart groen bruin etc. Net wat veur Friet dacht ik.

Op een gegeven ogenblik kwamen ze ook naar binnen, en als ik 1 kikker naar buiten gooide. Kwamen er weer 2 naar binnen door de deur. Onbegonnen werk. (Ik mag ze ja niet meer doodslaan).

Je kunt erg merken dat het regenseizoen aan het beginnen is, want er komt steeds meer ongedierte. Kevers vliegen sprinkhanen etc.

Verder voor alle insectologen onder jullie. Wie kan mij vertellen wat voor dier het is op de 2e foto. Deze liep voor ons kantoor in Phu My, en mijn lokale collega's wisten het niet. Ze hadden deze nog niet gezien. Volgens hun waarschijnlijk niet lekker

grtz
oomempin

• 09 Mei 2011 - 14:50

Ikke:

Dat vragen wij aan onze Syl. Zij weet het vast wel. En anders R.J.
    Wat is de prijs deze keer, anders doe ik m'n best ook niet meer, om het juiste antwoord te vinden.

• 09 Mei 2011 - 15:04

Oomempin:

De prijs moet ik nog even over nadenken. Nog niet eens bij stilgestaan trouwens.

• 09 Mei 2011 - 19:10

Hildo :

goeidag eem,

Vandaag was ik in groningen om elzinga even te assisteren met het lossen van 2 schepen.
    dit moest gebeuren bij emg rechttegenover de brandweerkazerne dus ik ben de geus maar even gebeld of zij dat brandje wel eens snel wilde blussen hiihih ze waren aan het oefenen.
    maar helaas hij had zijn mobieltje niet bij zich

dat vreemde wezen op de foto is een kruising van een sprinkhaan en een kakkerlak
    ik noem hem de kakkerhaan hihihih
    groetels uut delfziel

• 09 Mei 2011 - 19:58

Ben:

Inderdaad Hildo

we waren hard aan het werk!!!??

Instructie op de nieuwe Hoogwerkers.

Ik heb je niet gezien maar wel gehoord.

Volgens mij is het een kruising tussen een mot en een sprinkhaan
    dus volgens mij een MOTHAAN ipv een kakkerhaan

gr vanaf de brandweerkazerne

• 10 Mei 2011 - 13:55

Ikke:

Net weer thuis, had even gekeken of je online was, niet dus. Hier maar even een krabbel. Ik was vanmorgen naar Carolien geweest. Daarna koffie gedronken bij..........raad je nooit.

Bob Johnson.

Ik ga nog even foto's maken van Johannes z'n huis. Spreek je later.

• 10 Mei 2011 - 16:07

Joël:

Ha die pap.

Ik denk dat die foto van dat boist een zuster van Friet is.
    Haha:P
    Nee, alles goed hier, heuswaak goit wel goud.
    Dusss....
    Okeeej
    Ik goi weer, kheb nooit zoveel te vertelln:D

De Gruitn.
    Joen Zeun.