Ik leef nog - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu Ik leef nog - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

Ik leef nog

Door: Oomempin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

24 Mei 2011 | Vietnam, Phú Mỹ

Nog even voor het laatste bericht. Het beestje op de foto is een Waterschorpioen (Nepa cinerea). Komt trouwens ook gewoon voor in Nederland.

Ik voelde me vandaag toch even verplicht voor alle trouwe lezers, een nieuw berichtje te plaatsen. De laatste 1,5 week kon ik me er niet toe verzetten iets op deze weblog te zetten. Watskebeurt? Hoor ik jullie roepen, wel.

De eerste paar dagen na het bericht. Heb ik het onnoemelijk druk gehad, met tanks callibreren en programeren etc. Deze dagen waren nog al lang en boring, niets over te vertellen dus. Het weekend er na nog even gevist (2 uurtjes) en natuurlijk weer niets gevangen. Waarschijnlijk was het daarom dat ik de enigste was die aan het vissen was in dit grote meer. (Zit misschien geen vis in, heb ik weer).

De Maandag daarop volgend, werd ik verast met de mededeling van de Terminal. Dat 1 van onze 2 voorlieden, niet meer gewenst was op de Terminal. Ik dacht eerst nog aan zwart makerij oid. Maar op Dinsdag avond werd het duidelijk dat onze meneer niet meer voor ons kon werken. Ik ben hier wel echt zeer van geschrokken. Tam en ik kennen mekaar al een jaar, vorig jaar heb ik ook met hem gewerkt. En dit sloeg voor mij in als een bom. Temeer omdat hij tot op heden de trekker was van het geheel hier lokaal.

Dus de Bike 's avonds gepakt om een uurtje de wind door mijn hoofd te laten waaien. Eenmaal bij de rubberplantages, waaiden er trouwens meer muggen en vliegen door mijn hoofd dan wind. Ik denk dat ik er zeker 50 heb verorberd.

De dagen er na samengezeten en een plan gemaakt met de overgebleven voorman Phuc en natuurlijk Richard etc. Wat ook na een paar dagen een beetje vorm begon te krijgen. Inmiddels werd en wordt het werk steeds meer, het is in Juni straks nml hoogseizoen.

Afgelopen Maandag domper 2, een man of 15 van ons personeel begon te staken. Persoonlijk kon ik er niet meer aan doen, ten eerste als ze mij Phuc of iemand anders zagen, sloegen ze op de vlucht, en ten twedde spreek ik geen woord Vietnamees (Zij geen Engels). Prive zat ik er ook wel mee, want als je de lonen hier kent schrik je toch behoorlijk. Nu dan Maandagnacht is het meeste gesust, 10 mensen hebben ons Schip verlaten. En een stuk of wat zijn gebleven. Gelukkig hebben we ook iemand gevonden voor kantoor Phu My, die vandaag weer 17 andere mensen heeft gevonden.

Onze Phuc, die normaal een timide persoon was onder Tam, ontpopt zich nu de laatste 2 dagen als een waar leider. Ik krijg waarempel vertrouwen in Phuc (ken hem ook al een jaar). Personeel sinds vandaag ook weer op peil, en begin mij weer wat beter te voelen hier over. Morgen geef ik een cursus tank meten en monsteren op de oliemolen hier.

Ja jullie lezen het goed, die kippenmoordenaar uit 't Zandt heeft af en toe ook gevoelens. Het lage loon dat mensen hier krijgen, is me nu ook wat genuanceerder uitgelegd. Onze mannen verdienen ca 3 x modaal. Wat dan weer niet slecht is natuurlijk.

Nou het was een lang verhaal, maar als je het over 14 dagen verspreid. Zijn het maar een paar zinnen per dag. Ik load nog wel een paar pics op, en veel plezier met het lezen.


Grtz Oomempin

  • 24 Mei 2011 - 16:39

    Ivonne:

    en daar kennen ze geen UWV zeker????

  • 24 Mei 2011 - 17:11

    Hildo Winkels:

    Heyyyyyyyyyyyyyyyyyyy,
    Ik dacht dat je van de aardbodem was verdwenen. Wat een toestanden opeens met de medewerkers.
    Hoe lang blijf je daar nu nog plakken?
    Hier is nog steeds niets besloten die curator heeft last van besluitingsangst.

    groeten Hildo

  • 24 Mei 2011 - 17:29

    Ikke:

    Hey Kippenmoordenaar van 't Zandt. Er wachten straks 30 kippen op jou. Ik zal ze het nog maar niet vertellen.......


  • 25 Mei 2011 - 14:12

    Zwoager Jan:

    't wordt tied om weerom te komen liekt mie zo tou.
    Kin nou nog, de aask van ain of andere vulkoan op Iesland komt aal dis kaant op, dus 't is nou of nooit!

  • 26 Mei 2011 - 07:46

    Wicher :

    Halloooooooooo Erwin
    Nog even vol houden man voor dat je het weet zit je weer achter de kippen aan.
    Wij gaan 28-6-2011 voor 10 dagen naar Spanje even uitblazen.
    Maak er nog wat leuks van en tot gauw.
    Groetjes van heel de bemanning
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Phú Mỹ

Nieuw Avontuur

Mensen opleiden in Vietnam.

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2011

Goooooodbey Vietnam

08 Juni 2011

Ou est tu?

06 Juni 2011

Vietnam Huilt

05 Juni 2011

Aflos is gekomen

05 Juni 2011

Haar er af
Erwin

Actief sinds 09 April 2009
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 80691

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 30 Juni 2011

Weer ISCC

02 April 2011 - 09 Juni 2011

Nieuw Avontuur

13 Maart 2011 - 16 Maart 2011

ISCC

07 December 2010 - 10 December 2010

ISCC

28 November 2010 - 03 December 2010

Champion

13 September 2010 - 23 September 2010

Mayank

30 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Emanuel Thomasos

15 April 2009 - 24 April 2009

Champion Lion

Landen bezocht: