De 4 B's - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu De 4 B's - Reisverslag uit Phú Mỹ, Vietnam van Erwin Drenth - WaarBenJij.nu

De 4 B's

Door: Oomempin

Blijf op de hoogte en volg Erwin

29 Mei 2011 | Vietnam, Phú Mỹ

Gisteren de benodigde 4 B's gehaald op de markt. Whats dat dan?
- Batterijen (voor de muis)
- Brood (voor mij)
- Bananen (voor Dirk)
- Borrel
Eens per week zijn dat in elk geval de necessities voor Survival of the fittest in Phu My town.

Nou ja op straat kijk ik niet meer op van alles wat de eerste weken zo bijzonder was, en de marktjes zijn nu gewoon winkels voor mijn necessities. Het weer is echt aan het omslaan van 's morgens zonnig en warm tot 's middag helse buien en onweer die tot middernacht duren. Tja dus dat is regenseizoen. Wat dat betreft ben ik nu wel enigszins ingeburgerd.

Nu nog ca 2 weken uitzingen, want ja hiep hiep, ik ga 8 juni vliegen. Vrijdag avond is mijn Eticket bevestigd, en ik arriveer op Schiphol 9 Juni ca 0900uur. Mits IJsland het toelaat natuurlijk. Ik ben zelf ook blij dat het op zijn eind loopt, de laatste paar weken veel onplezierige zaken gezien en meegemaakt. Wat nu eindelijk weer een beetje op zijn pootjes terecht aan het komen hier. Het programmeren in Access heb ik laten varen, de lokale helden kunnen niet werken met dit soort programma's, wat dat betreft loopt ook op dit vlak Vietnam zeker achter op ons Europeans.

Gisteren weer een plek gezien waar een groot ongeval was gebeurd. De betonnen reling was zeker 4 meter opgeschoven, en de weg (maar dat is normaal) was ter plekke ook naar de kloten. Een collega heeft een Bike accident gehad, arm gebroken en veel schaafwonden. Zelfs dit soort zaken is dagelijkse kost in Phu My. Mensen rijden echt zonder enig verstand, gaan links of rechts als het hun belieft. Auto's trucks en plofjes stoppen midden op de weg zonder reden etc. etc. Dit is dan natuurlijk ook gedoemd om mis te gaan.

Dus Arnoud Oom Empin gaat het redden, je bruiloft. Tijd gaat snel kerel, voor mijn gevoel was het gisteren dat wij aan het schaken waren met Rood in Spijk. Achterna is het eigenlijk al wel 17 jaar terug denk ik.

Nou ja ik ben blij dat ik mijn boefke, wiefke en mien laifke over 1,5 week weer zie. Dat wordt nml nooit dagelijkse kost, en blijft tenminste altijd boeiend.

Grtz oet Nam
Oomempin

  • 29 Mei 2011 - 07:46

    Hildo Winkels:

    Hey erwin,
    Het is idd mooi geweest kom nu maar weer naar hollandse bodem.
    Als ze het nu nog niet zonder jou kunnen dan word het ook nooit iets.
    Maar dat volk daar is gewend om orders te krijgen en niet om ze uit te delen, dus ik vrees dat al jou uitgedeelde kennis binnen de korste keren te niet word gedaan.

    tjonge tjonge tjonge wat laden ze die schepen daar maf zeg, het lijkt wel een speedboat.
    Hoeveel ton moest dit nootedopje laden ??? Hebben ze daar nog verladers nodig ? want die hier kutfabriek komt toch niet meer aan de gang vrees is.
    maar daar ga ik je nu niet mee lastig vallen.

    nog even doorbijten en tot binnenkort
    Hildo
    hahaha

    hey geef even een gil als je thuis bent, want ik wil

  • 29 Mei 2011 - 20:04

    Zwoager Jan:


    Hartstikke mooi man, bist d'r bie op de 10e!
    Hest genog tied om even onder douche te goan, hoar kammen en din op foto.
    Beetje veurzichtig de komende tied, komt aal goud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Phú Mỹ

Nieuw Avontuur

Mensen opleiden in Vietnam.

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2011

Goooooodbey Vietnam

08 Juni 2011

Ou est tu?

06 Juni 2011

Vietnam Huilt

05 Juni 2011

Aflos is gekomen

05 Juni 2011

Haar er af
Erwin

Actief sinds 09 April 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 80693

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 30 Juni 2011

Weer ISCC

02 April 2011 - 09 Juni 2011

Nieuw Avontuur

13 Maart 2011 - 16 Maart 2011

ISCC

07 December 2010 - 10 December 2010

ISCC

28 November 2010 - 03 December 2010

Champion

13 September 2010 - 23 September 2010

Mayank

30 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

Emanuel Thomasos

15 April 2009 - 24 April 2009

Champion Lion

Landen bezocht: